וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: מערכת הגנה אווירית של צבא ארה"ב תוצב בישראל

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 19:36

מדובר בפעם הראשונה מאז מלחמת המפרץ שחיילים אמריקנים יוצבו בישראל כדי לקחת חלק בלחימה. בהודעת הפנטגון נמסר כי הסיוע נועד להגן מפני מתקפת טילים איראנית נוספת. "המהלך מדגיש את המחויבות של ארצות הברית לסייע לישראל להגן על עצמה", נמסר מהפנטגון

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

בכיר אמריקני מסר לוואלה כי הפנטגון יודיע היום (ראשון) על פריסת מערכת הגנה מטילים מדגם THADD של צבא ארצות הברית בישראל, יחד עם חיילים אמריקנים שיתפעלו אותה. מדובר במערכת שכבר מוצבת באחת המדינות במזרח התיכון ותועבר לישראל.

דובר הפנטגון אמר: "בהוראת הנשיא ביידן, שר ההגנה אוסטין אישר פריסה של סוללת THAAD להגנה מפני טילים בישראל יחד עם צוות מפעילים כדי לתגבר את יכולות ההגנה של ישראל לאחר מתקפת הטילים האיראנית של ה-1 באוקטובר. המהלך מדגיש את המחויבות של ארצות הברית לסייע לישראל להגן על עצמה ולהגן על אמריקנים בישראל מפני מתקפת טילים נוספת".

הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב (EUCOM)  פריסה תרגילית הראשונה מסוגה של מערכת הגנה אווירית מפני טילים (THAAD) בישראל, 31. במרץ 2019. U.S. Army Europe, דובר צה"ל
מערכת THAAD/דובר צה"ל, U.S. Army Europe

למה זה חשוב

  • מדובר בפעם הראשונה מאז מלחמת המפרץ שחיילים אמריקנים נפרסים בישראל כדי לקחת חלק פעיל בלחימה.
  • המהלך הוא חריגה משמעותית מהמדיניות שקבע ראש הממשלה נתניהו, לפיה "ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה".
  • שליחת מערכת ההגנה האמריקנית לישראל עשויה להצביע גם על דלדול מלאי המיירטים שבידי חיל האוויר.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הנשיא ביידן מגיע לשאת את הנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
המהלך בהוראת ביידן/רויטרס

מערכת הביטחון העבירה בקשה רשמית לאמריקאנים לקבל סיוע גם בהגנה ובהתקפה במסגרת הכוונה לתקוף באיראן. לוואלה נודע כי האמריקאים השיבו בחיוב בשלב זה רק לפן ההגנתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח ביום רביעי בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנוגע לפעולת התגמול שישראל מתכננת נגד איראן. זו היתה שיחת הטלפון הראשונה בין ביידן לבין נתניהו מזה כמעט חודשיים, במהלכם המשבר באזור העמיק והמתיחות בין ישראל לארה"ב גברה. השיחה התקיימה כאשר ישראל שוקלת תגובה צבאית חסרת תקדים בהיקפה נגד איראן, שעלולה להסלים משמעותית את המלחמה האזורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully