וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט יצחק עמית בטקס הסמכת עו"ד: "היצמדו לדרך הישר ולערכי הדמוקרטיה הישראלית"

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 18:28

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון אמר: "השמירה על מעמדה ועצמאותה של הרשות השופטת מבטיחה כי גם בזמנים קשים - זכויות האדם יישמרו ורשויות השלטון ימשיכו לפעול בהתאם לערכי מדינת ישראל"

טקס פרישת ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן/אורן בן חקון

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט יצחק עמית, נשא היום (ראשון) דברים בטקס הסמכת עורכי דין חדשים בבנייני האומה בירושלים. "בעת הזו של מלחמה וחירום, יש חשיבות מיוחדת לתפקידה של מערכת המשפט. השמירה על מעמדה ועצמאותה של הרשות השופטת מבטיחה כי גם בזמנים קשים - זכויות האדם יישמרו, שלטון החוק יכובד, ורשויות השלטון ימשיכו לפעול בהתאם לערכי מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

השופט יצחק עמית יו״ר ועדת הבחירות בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 15 בספטמבר 2022. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
השופט יצחק עמית יו״ר ועדת הבחירות בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 15 בספטמבר 2022/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

"כעורכי דין אתם נדרשים לשמור על יושרה והגינות מקצועית, ולמצוא דרך הוגנת וממלכתית להביא לידי ביטוי את הידע שצברתם", אמר. "זאת, שכן חובותיכם כעורכי דין לא מתמצות בקידום ענייניו של הלקוח בלבד".

"כמי שניצבים בחזית ההגנה על זכויות האדם, שלטון החוק ועקרונות הצדק, אתם נושאים גם בחובה רחבה יותר, כלפי מערכת המשפט וכלפי הציבור כולו. לאורך דרככם המקצועית תיתקלו בדילמות ערכיות, אנושיות ואתיות, ולא אחת יהא עליכם לבחור בין הפתרון הקל והמהיר, ובין הפתרון הראוי וההוגן. עמדו איתן על עקרונות המקצוע, והיצמדו לדרך הישר ולערכי הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully