וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בגבול לבנון: "לא נאפשר את חזרת חיזבאללה לקו הכפרים הראשון"

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 19:00

גלנט ביקר בגבול הצפון וקיים תצפית והערכת מצב עם אוגדה 91 על דרום לבנון. השר, קיבל סקירה על פעילות כוחות האוגדה בהגנה ובהתקפה בדגש על התקדמות הפעילות הקרקעית לאיתור והשמדת תשתיות הטרור של חיזבאללה מעבר לגבול. "צה"ל משמיד יעד אחר יעד, מתחת ומעל לאדמה"

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בבור המבצעים של פיקוד הצפון/שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (ראשון) לגבול הצפון, שם קיים תצפית והערכת מצב עם מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר. גלנט קיבל סקירה על פעילות כוחות האוגדה בהגנה ובהתקפה בדגש על התקדמות הפעילות הקרקעית לאיתור והשמדת תשתיות הטרור של ארגון חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, מפקד פיקוד הצפון וראש אגף המודיעין קיימו הערכת מצב עם כוחות עוצבת "הגליל" (91) בדרום לבנון.


בהמשך הביקור, השר גלנט שוחח עם מפקדי ולוחמי מילואים שהוקפצו לגזרה ולוחמים תחת אוגדה 91. בשיחתם, שר הביחטון הדגיש את הצורך להמשיך ולייצר את התנאים הביטחוניים להשבתם של תושבי הצפון לביתם בביטחון ואמר, "קו הכפרים הראשון הוא יעד צבאי של חיזבאללה, עם אלפי נשקים וטילים ומאות מנהרות. המקומות האלה יושמדו, וגם לאחר יציאת כוחות צה"ל לא נאפשר את חזרת חיזבאללה לכאן".

בסיום הביקור אמר שר הביטחון: "בתצפית שקיימתי עכשיו רואים ממש פרוס לפנינו את כל קו הכפרים הראשון של חיזבאללה. מה שמאפיין את המקומות האלה, זה שכל אחד ואחד מהם זה יעד צבאי ומוצב תת-קרקעי עם הרבה מאוד מנהרות, עם אמצעי אמל"ח, מצאו פה מאות RPG, נקלעים, טילי נ"ט ואת כל הדברים האלה צה"ל משמיד עכשיו, יעד אחר יעד, מתחת לאדמה ומעל לאדמה".

שר הביטחון יואב גלנט, קיים תצפית והערכת מצב עם מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר, גבול הצפון, 13 באוקטובר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט קיים תצפית והערכת מצב עם מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

גלנט הוסיף: " כל מקום כזה לא רק שיושמד, אלא שלא נאפשר את חזרתם של המחבלים אל תוך המקומות האלה. זה הדבר החיוני על מנת לשמור את ביטחונם של תושבי הצפון. הפעולה של צה"ל היא עוצמתית, חזקה מאוד, אנחנו פועלים בכל עומק השטח, השמדנו תשתיות בביירות, בבקאע ובכל רוחב לבנון ועכשיו בקו המגע, ואנחנו נמשיך את הפעולה הזאת עד שנגיע להישג המבצעי הנדרש", סיכם.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין וראש אגף המודיעין, אלוף שלומי בינדר קיימו אתמול (שבת) הערכת מצב בדרום לבנון יחד עם מפקד עוצבת "הגליל" (91), תת-אלוף שי קלפר, מפקד חטיבת "הזקן" (8), אלוף-משנה דורי סער ומפקדים נוספים. במהלך הערכת המצב המפקדים הדגישו את פעילות צה"ל בהתקפה ליצירת הביטחון להחזרת תושבי הצפון לבתיהם. המפקדים אישרו תוכניות להמשך ותדרכו את הכוחות להמשך הלחימה.

הכוחות בשטח הציגו את אמצעי הלחימה שאותרו בתשתית תת-קרקעית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב. כמו כן, המפקדים ציינו את החשיבות בהנגשת המודיעין ישירות אל הלוחם בקצה, וכן את הצורך בהמשך פעילות התקפית כנגד ארגון הטרור חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully