וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזיק נשק שלא כדין: רועי יפרח יישאר במעצר; עימות פרץ בין עורך דינו לסהר אופיר

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 13:11

בהסדר הטיעון שהוסכם בין הצדדים, הפרקליטות ביקשה 18 חודשי מאסר מיום מעצרו של יפרח, ולמעשה היה צפוי להשתחרר בעוד כ-8 חודשים אם היה מתקבל. עו"ד איתן סבג ביקש לשחררו בשל מיצוי חלקי של העונש: "צריך להגיד לו תודה וסליחה". בתום הדיון נקבע כי גזר הדין יינתן בקרוב

סנגורו של רועי יפרח בדיון בבית המשפט/הודיה רן

בית המשפט המחוזי בת"א דן הבוקר (ראשון) בכתב האישום המתוקן נגד רועי יפרח שהואשם בהחזקת נשק שלא כדין. סנגורו, עורך הדין איתן סבג, אמר בדיון: "צריך להגיד לרועי תודה וסליחה, יהיה לו נזק נפשי שיסחוב אותו כל חייו".

כתב האישום נגד רועי יפרח, בן 35 מתל אביב, הנאשם כי ניצל את המלחמה בדרום כדי להתחזות ללוחם, לגנוב נשק וציוד צבאי ולהטעות את הציבור - הסעירה את הרשתות החברתיות.

על פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות, יפרח, לחם בעזה במשך יותר מחודשיים, תוך שהוא מטעה את כולם, והצליח לגנוב כמויות גדולות של נשק ותחמושת, בהן רימונים, מחסניות וכדורים, וכן ציוד צבאי רגיש. מעשיו של יפרח, לכאורה, בוצעו בעת שישראל הייתה במצב חירום, יצרו בלבול רב בשורות הלוחמים והסבו נזק תדמיתי לצה"ל.

בפרקליטות טוענים כי יפרח לא הסתפק בגניבה, אלא ניצל את מעמדו הבדוי כדי לקדם את עצמו ולהצטייר כגיבור מלחמה. מעשיו, כך נטען, מהווים פגיעה חמורה באמון הציבור בכוחות הביטחון. בהסדר הטיעון שהוסכם בין הצדדים, הפרקליטות ביקשה 18 חודשי מאסר בפועל מיום מעצרו בסוף שנת 2023, כלומר במידה והסדר הטיעון היה מתקבל יפרח צפוי להשתחרר בעוד כ- 8 חודשים.

רועי יפרח נאשם שהתחזה ללוחם ולשוטר וגנב נשק. ביהמ"ש מחוזי תל אביב. הודיה רן, אתר רשמי
רועי יפרח נאשם שהתחזה ללוחם ולשוטר וגנב נשק. ביהמ"ש מחוזי תל אביב/אתר רשמי, הודיה רן

השופטת שאלה את רועי בדיון: "האם ההסדר המתוקן מובן והאם אתה מודה? רועי השיב: "אני מודה ומבין". בהמשך להודאתו, עורך הדין סבג ביקש לשחררו באופן מיידי בשל מיצוי חלקי של העונש. בתום הדיון נקבע כי גזר הדין יינתן בקרוב.

חברו הטוב של רועי יפרח, שהגיע לתת עדות בדיון, אמר לוואלה: "רועי היה מתנדב מ-2019 והיה רץ לכל קריאה כמנדב באיחוד הצלה, יצא להמון מקרים יותר מכל מתנדב רגיל. יש לא מעט סיפורים שמעידות על מה שהוא עשה, באחת מהפעמים שרועי עזר לזולת אני יכול לספר ולהעיד על זה שהוא עזר לאדם מבוגר ששכב על מזרון מעופש בפינת הסלון כשכולו עור ועצמות וביתו היה מלא בעובש, המבוגר היה מוגבל ומרותק למיטה בשיפוץ דירתו עם מתנדבים נוספים".

לדבריו, "העלילו עליו המון עלילות, את הרחפן והמחשב שפרסמו שגנב אני מכיר שזה אצלו כבר שנים. זה ציוד שקיבל ליום הולדת מקרובי משפחתו. ב-7 באוקטובר הוא נלחם לצד לוחמים של ימ"מ ואחר כך המשיך להילחם איתם, הוא התגייס כדין והתמונה עם נתניהו הייתה לגיטימית".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רועי יפרח נאשם שהתחזה ללוחם ולשוטר וגנב נשק. ביהמ"ש מחוזי תל אביב. הודיה רן, אתר רשמי
רועי יפרח נאשם שהתחזה ללוחם ולשוטר וגנב נשק. ביהמ"ש מחוזי תל אביב/אתר רשמי, הודיה רן

יוני מרטין, דובר איחוד הצלה, העיד בדיון ואמר: "אני מכיר את רועי בשש שנים האחרונות, הכרתי בן אדם עם לב זהב שכל מהלכו היה רק לעזור לזולת. אני יכול לתת אינספור דוגמאות שעזר, פתחנו בעזרתו בית מתנדב ותרם המון מוצרים מכספו האישי ובנה שם משהו מדהים, באחד מהפעמים רועי סייע לאדם שנפל בביתו ברמת גן, שם הוא גילה שהבית אינו ראוי למגורים. ורועי אסף את המתנדבים ושיפץ לו את הבית מאפס, דאגו למלא לו את המקרר, שיפצו לו מקלחת ורצפה, בדוגמא אחרת, פניתי לרועי לגייס כסף לרכוש מזרקי אפיפן, והדברים האלה אני אומר כי מדובר בבן אדם שכל רצונו הוא לעזור לאחרים".

בתום דיון התעמת עורך הדין סבג לבין סהר ואמר לוואלה: "אופיר שנחקר בעבר על לקיחת כספי תרומות, מחומר החקירה עולה שהוא עשה לביתו ומכר ציוד צבאי באלפי שקלים לחיילים ששירתו לצידו, עוד עולה מחומר החקירה שהוא קיבל פטור מגיוס והוא לא בר גיוס, עולה מחומר החקירה שהוא שלח את יוני כהם לתחנת משטרת שדרות וביקש ממנו לומר שנשק m4 שהוא בעצמו החזיק בו ולא יוני כהן, היה כל הזמן אצלו לפי טענותיו של יוני.

לדבריו, "נציגי המדינה טענו בבית המשפט שסהר אופיר לא חשוד מבחינתם ברצח מחבלי הנוחבה אלא בגניבה והחזקה של אמל"ח, ולכן אין לי מושג למה סהר אופיר מגיע לבית המשפט במדים כאילו הוא משרת איפשהו, והגיע הזמן להסיר את המסכות שהעידו בדיות ושקרים על רועי יפרח, רועי אמנם החזיק נשק ומסר נפש, רועי הוא הגיבור למרות שהוגש נגדו כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully