וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מדאיגה: פחות נשים בהריון בוחרות להתחסן נגד שפעת

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 10:32

לקראת עונת החורף משרד הבריאות וקופות החולים החלו בקידום של חיסוני השפעת, במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת ולנשים בהריון. למרות הקריאה של המשרד, התחסנו רק 4% מכלל המבוטחים בהשוואה ל-6% בתקופה המקבילה אשתקד

בווידאו: מדוע מומלץ להתחסן נגד שפעת?/עריכה: גלעד מן מנהיים

נשים בהיריון ואוכלוסיות בסיכון מתחסנים פחות, כך עולה מדו"ח של המרכז הלאומי לבקרת מחלות שפורסם לאחרונה בנוגע לניטור תחלואה מנגיפי הנשימה. נכון לשבוע האחרון, התחסנו 374,768 נגד נגיף השפעת. בשנה שעברה בתקופה הנוכחית, התחסנו כ-6% נגד שפעת והיום המספר עומד על 4% בלבד מכלל המבוטחים.

למרות ההמלצות של משרד הבריאות וקופות החולים לנשים בהריון להתחסן לשפעת כדי למנוע סיבוכים, רק 8.4% התחסנו עד לשבוע הנוכחי בהשוואה לאשתקד אז אחוז ההתחסנות היה גבוה יותר ועמד על 10%. גם מגיל 65 ומעלה נמצאה ירידה באחוז ההתחסנות, רק 16% בחרו להתחסן בניגוד לאשתקד, אז אחוז ההתחסנות היה גבוה הרבה יותר ועמד על כ-26%.

גבר מבוגר מקבל חיסון בידו. ShutterStock
ירידה מדאיגה באחוז המתחסנים נגד שפעת/ShutterStock

"אני לא מתחסנת לשפעת כבר שנים", אמרה איילת, בת 32 שנמצאת בהריון מתקדם וסיפרה לוואלה על חששותיה: "בהריון הנוכחי אני מרגישה שאם אצליח להימנע ממגע עם חולים ואשמור על אורח חיים בריא, אוכל להימנע מהמחלה גם הפעם. אני חוששת מתופעות לוואי שיכולות לפגוע בי או בתינוק, גם אם הסיכויים לכך קטנים".

"אני מקפיד להתחסן כל שנה. בגיל שלי, כל אמצעי מניעה הוא קריטי", טען חיים, בן 73, שהתחסן. "שפעת עלולה להסתבך ולגרום לבעיות חמורות, אני מעדיף להימנע מזה כמה שיותר. ההתחסנות נתנה לי שקט נפשי".

"אני לא רואה טעם להתחסן לשפעת כל שנה", סיכם יוסי, בן 68, שמתנגד לחיסון שפעת. "התחסנתי פעם אחת, ולא הרגשתי שזה עזר, אלא ההפך נהייתי חולה. אני מעדיף להתמודד עם המחלה בצורה טבעית, בלי להתערב בגוף עם חיסונים שנראים לי מיותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully