וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול פתוח בדרך לבית הלבן | תמונת מצב לקראת הבחירות בארה"ב

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 9:49

הסקרים מצביעים על קרב צמוד בין האריס לטראמפ, שיוכרע בכמה מדינות מפתח ב-5 בנובמבר. עם זאת, סגנית הנשיאה איבדה מומנטום מסוים מאז העימות מול יריבה הרפובליקני, שמנסה לשדר ביטחון מוחלט בניצחונו

תיעוד: מעצר החשוד בניסיון ההתנקשות בטראמפ/X

קצת יותר משלושה שבועות נותרו לבחירות לנשיאות ארצות הברית, והסקרים מצביעים על קרב צמוד במיוחד בין דונלד טראמפ לקמלה האריס, כשהאחרונה אף מאבדת חלק מהמומנטום שממנו נהנתה עם כניסתה למרוץ בקיץ במקומו של הנשיא ג'ו ביידן.

סיקור מיוחד לקראת הבחירות בארה"ב

לפי ממוצע סקרים בעשרת הימים האחרונים שנערך על ידי "הגרדיאן" הבריטי, היתרון של סגנית הנשיאה הדמוקרטית על יריבה הרפובליקני הצטמצם ל-2% - 48% מול 46% - בהשוואה ליתרון של 4% מלפני שבועיים.

בפרק הזמן הזה פגעו בארצות הברית שתי סופות הוריקן הרסניות והחשש ממלחמה כוללת במזרח התיכון גבר. כל זאת נוצל על ידי טראמפ כדי לתקוף את הממשל הנוכחי, שבו האריס היא הדמות השנייה בחשיבותה.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נואם בעצרת בבאטלר, פנסילבניה, 6 באוקטובר. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נואם בעצרת בבאטלר, פנסילבניה, 6 באוקטובר/רויטרס

מצב מדאיג יותר עבורה של האריס עולה מהסקרים הממוקדים במדינות עצמן, שכמה מהן יכריעו את המרוץ ב-5 בנובמבר.

שבע מדינות - פנסילבניה, מישיגן, ויסקונסין, קרוליינה הצפונית, ג'ורג'יה, אריזונה ונבדה - נחשבות למדינות מתנדנדות. לפי הסקרים, האריס מובילה בשלוש מהן - בפער של 1% בפנסילבניה ובפחות מכך בנבדה ובמישיגין, ואילו טראמפ מוביל ביתר, בפער קטן מאוד.

אם אלו יהיו תוצאות האמת ב-5 בנובמבר, טראמפ יקבל יותר מ-270 האלקטורים הדרושים לניצחון והוא ישוב לכהונה נוספת בבית הלבן.

להאריס יש בכל זאת כמה נקודות לנחמה. סימולציה שנערכה על ידי האתר 538, המשקללת סקרים ונתונים כלכליים ודמוגרפיים, האריס ניצחה ב-55 פעמים מתוך מאה ניסיונות. בנוסף לכך, סקר שפורסם בוול סטריט ג'ורנל ביום שישי נתן לה יתרון קל באריזונה, מישיגן, ויסקונסין וג'ורג'יה - מספיק כדי לנצח בנובמבר ביום הבחירות.

למרות זאת, יועצי המפלגה הדמוקרטית מודאגים מהפער הקטן בהתחשב בסכום האדיר - כמיליארד דולר - שהצליח לגייס הקמפיין שלהם ב-80 הימים שחלפו מאז שהאריס החליפה את ביידן כמועמד המפלגה. טראמפ, נכון לסוף אוגוסט, גייס "רק" 309 מיליון דולר, אף שהוא נהנה מהתמיכה הכספית של המיליארדר אילון מאסק.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קמלה האריס בעימות מול דונאלד טראמפ, פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024. רויטרס
קמלה האריס בעימות מול דונאלד טראמפ, פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

האריס, לפי הסקרים, איבדה חלק מהמומנטום שלה במישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה - שלוש מדינות מאזור "חגורת החלודה" המוגדרות כ"חומה כחולה" - מדינות שבהן חייב מועמד דמוקרטי לקחת בנובמבר כדי לזכות בבחירות. כל זאת דווקא אחרי העימות בין האריס לטראמפ, שבו סגנית הנשיאה נתפסה כמנצחת בידי רוב הצופים והפרשנים.

היתרון הגדול של טראמפ נעוץ בכך שביחס לסוגייה החשובה ביותר למצביעים האמריקנים - הכלכלה - רוב הבוחרים סומכים עליו יותר מאשר על יריבתו.

כלפי חוץ, טראמפ מפגין ביטחון גמור בניצחונו עד כדי כך שהוא מתכנן עצרות בבחירות במדינות דמוקרטיות מובהקות, כמו קליפורניה, אילינוי וניו יורק, אף שהסקרים מראים שיש לו סיכוי קלוש לנצח בהן. התכלית של העצרות האלו, כך נראה, היא להקרין אווירה של ניצחון ממשמש ובא.

ג'יימס קארוויל, המוח מאחורי הקמפיין המוצלח של ביל קלינטון ב-1992 ומחבר סיסמת הדגל שלו - "זו הכלכלה, טמבל", ניסח זאת כך: "אני מאוד מאוד מודאג ומאוד מפוחד".

הוא הזהיר שלהאריס נותר זמן מוגבל כדי להעביר מסרים תקיפים יותר לבוחרים. הוא הוסיף שעליה לתקוף את התכנית של טראמפ להטיל מכסי יבוא - שלפי כלכלנים יחריפו את האינפלציה: "הם צריכים להיות חדשים. הם צריכים להיות אגרסיביים. הם צריכים להפסיק לענות על שאלות ולהתחיל לשאול שאלות".

אך כפי שהאריס מתקשה לתרגם את יתרונה הפיננסי ליתרון מובהק בסקרים, טראמפ מתקשה גם הוא לרשום פריצת דרך חרף יתרונו בכמה סוגיות מרכזיות עבור הבוחרים. ייתכן שהדבר נובע מאישיותו של הנשיא לשעבר: רוב הנשאלים בסקר האחרון של וול סטריט ג'ורנל מאמינים שלהאריס "אכפת מאנשים כמוהם", ו-48% סבורים שטראמפ היה "קיצוני מדי" כנשיא, בהשוואה ל-34% שחשים כך לגבי האריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully