וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסיון להניע את האוכלוסייה לאזור המוגן: מלחמת המוחות של צה"ל בצפון הרצועה

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 13:05

כחלק מהניסיון להגיע להישגים שיאפשרו את מיגור תשתיות הטרור, הכוחות בשטח מנסים להעביר את התושבים דרך מעברי ביטחון לדרום. גורמים ביטחוניים מעריכים שכל עוד חמאס ישתלט על הסיוע, התושבים יישארו באזור, וגם החשיבות של הפרוזדור, שאורכו כמעט 7 ק"מ, יורדת

כניסת כוחות אוגדה 162 לרצועת עזה/מעריב

אוגדה 162 פועלת כבר שבוע נגד תשתיות טרור של חמאס בג'באליה שבצפון רצועת עזה. זאת, לאחר שארגון הטרור הצליח להשתקם באזור. לפי נתונים רשמיים, עד כה, נהרגו מהקרקע ומהאוויר, בהכוונה של כוחות האוגדה מעל 200 מחבלים. ביומיים האחרונים דיווחו צוותי הקרב החטיבתיים (צק"ח) 401 ו-460 כולל חטיבת האש 215 על הרג של למעלה מ-30 מחבלים שחלקם הסתתרו בתוך מבנים.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

איתור אמצעי הלחימה

במסגרת סריקות שביצע צק"ח 401, אותרו אמצעי לחימה רבים, בהם מטענים, קלאצ'ניקוב, RPG, רימונים וציוד צבאי נוסף. חלק מאמצעי הלחימה נמצאו בקרבת מבנים אזרחיים מתוך הערכה שצה"ל יירתע מלתקוף. בנוסף, צק"ח 460 הצליח לאתר בסריקות המבנים מטעני חבלה ועוד. היקף התקיפות וריבוי המחבלים באזור, מצביע על כך שהתקיפות והתמרונים בשנה האחרונה לא פגעו בגרעין הקשה של חמאס בג'באליה כמו באזורים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
למעלה מ-40 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה: לחימת הכוחות ברצועת עזה .25 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

מלחמת מוחות

פיקוד דרום, אוגדת 162 וגורמי מודיעין ניהלו מלחמת מוחות נגד חמאס לפני התמרון הקרקעי ובמהלכו. זאת, במטרה להניע אוכלוסייה מצפון הרצועה לאזור המחסות בצפון רצועת עזה. עד כה, רק עשרות אלפי עברו דרומה דרך "נקזים" של צה"ל, כלומר מעברי ביטחון.

במערכת הביטחון סירבו לאשר שנעצרו מחבלים במהלך התמרון והועברו לחקירה. גורמי ביטחון אישרו שקיים אתגר גדול בהנעת האוכלוסייה, בין היתר כי חמאס מאיים על הציבור לא לעזוב את האזור כדי שישמש עבורו כמגן אנושי, ובחלק מהמקרים אף יורה לעבר אזרחים כדי להזהיר אותם.

המטרה של חמאס היא להקשות על כוחות צה"ל שמתמרנים בעזרת השארת אזרחים באזור. עם זאת, לפי דיווחים ברצועת עזה, התמרון של אוגדה 162 מתקדם וכולל היקף גדול מאוד של תקיפות אוויריות וירי ארטילרי.

חלוקת הסיוע ההומניטארי

בשבועות האחרונים, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי כל עוד חמאס מצליח להשתלט על הסיוע ההומניטרי ולחלק אותו לאוכלוסייה הפלסטינית לפי סדר העדיפויות שלו. הארגון ימשיך לשלוט באזור שבהם צה"ל לא נוכח ולהטיל אימה על האוכלוסייה. אחד הגורמים אמר שארצות הברית מפעילה לחץ על ישראל להעביר סיוע הומניטארי בצפון הרצועה. מה שמאפשר את המשך הנוכחות הפלסטינית בין היתר בג'באליה.

תושבים פלסטינים ממתינים לתור לחלוקת לחם בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, 14 באוקטובר 2023. רויטרס
כל עוד חמאס מצליח להשתלט על הסיוע ולחלק אותו - הוא ימשיך לשלוט. חלוקת מזון בחאן יונס 2023/רויטרס

המסדרון שהפך לפרוזדור

אוגדה 252 הצליחה להרחיב את המסדרון לפרוזדור ברוחב של 6.9 ק"מ באמצעות כוחות מילואים. אך לטענת החיילים הם לא מקבלים את המשאבים הראויים להגנה, כגון, סיוע ארטילרי, טנקים וסיוע של חיל האוויר. גורמי ביטחון אמרו שכל עוד וצה"ל מתקשה להעביר אוכלוסייה מצפון לדרום בשל איומי חמאס, החשיבות של הפרוזדור יורדת וההגנה עליו הופכת למאתגרת מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully