וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: פגענו באמצעות טילים בכוח צה"ל בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 9:45

ארגון הטרור טוען שפגע בכוח צה"ל בדרום לבנון באמצעות טילים. חיל האוויר יירט מוקדם יותר הלילה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון לעבר שטח הארץ. בצה"ל הודיעו אתמול (שבת) על שטח צבאי סגור במרחבים זרעית, שומרה, שתולה, נטועה ואבן מנחם

בווידאו: פעילות חטיבת המילואים 228 בדרום לבנון/אמיר בוחבוט

חיזבאללה טען הבוקר (ראשון) כי פגע בכוח צה"ל שנמצא סמוך למרחב זרעית בטילים, בהם טיל בורקן, וזיהה פגיעה ישירה. רקטה נורתה לפנות בוקר על מטולה והתפוצצה בשטח פתוח. בסוף שבוע האחרון נורו חמישה מטחים של עשרות רקטות לעבר המושבה. רובן יורטו מעל המושבה, ורסיסי ירוטים פגעו במספר בתים. בנוסף היו נפילות בשטחים חקלאיים ובתוך שטח לבנון.

דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה אמר: "אני שמח על כך שצהל ממשיך לפעול ומרחיב את הפשיטות לישובים נוספים אבל צריך לזכור שאל לנו להתבשם מזה, החזרה הבייתה עדיין רחוקה והאיום על ישובי צמודי הגדר רחוק מלהיות מוסר. בתקווה לימים טובים ורגועים יותר".

שר ההגנה גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין בעקבות הפגיעה בכוח משקיפי האו"ם בדרום לבנון. בימים האחרונים עמדה ישראל מול ביקורת בינלאומית חריפה בנושא כולל הודעות גינוי מצד עשרות מדינות שתורמות חיילים לכוח יוניפי"ל בדרום לבנון.

"שר ההגנה אוסטין הדגיש כי יש להבטיח את ביטחונם ושלומם של משקיפי האו"ם ושל חיילי צבא לבנון והדגיש את הצורך לעבור מפעילות צבאית בלבנון למסלול דיפלומטי ברגע שהדבר מתאפשר", מסר דובר הפנטגון.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 16 ביוני 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
"אוסטין הדגיש את הצורך לעבור מפעילות צבאית בלבנון למסלול דיפלומטי". דובר הפנטגון/אתר רשמי, אלעד מלכה

ארצות הברית מעריכה שישראל צמצמה את מטרותיה בהתקפה המתוכננת נגד איראן - כך אמרו גורמים אמריקניים לרשת NBC. הגורמים מעריכים שהתגובה למטח הטילים האיראני בתחילת החודש תתמקד בתשתיות צבאיות ואנרגיה של איראן, ולא באתרי הגרעין שלה או בחיסולים של בכירים.

עם זאת, הגורמים האמריקניים הדגישו שישראל טרם קיבלה החלטה סופית לגבי אופן התגובה והמועד שלה, בעוד שאיראן ממשיכה לאיים שהיא תגיב בחריפות לכל התקפה בשטחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

צה"ל תקף ביממה האחרונה 240 מטרות ברצועת עזה ובלבנון, בין המטרות שהותקפו: חוליות מחבלים, משגרים, מבנים צבאיים, עמדות נ"ט ומפקדות צבאיות. בנוסף, הכוחות תקפו את המשגר ממנו בוצעו השיגורים לעבר מרחב אשקלון בסוף השבוע האחרון. כוחות אוגדת עזה חיסלו מספר מחבלים חמושים, באחת מהתקיפות כלי טיס של חיל האוויר זיהה וחיסל חוליית מחבלים חמושה בטיל RPG ששהתה בסמוך לכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully