וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תכריז על יום אבל לאומי לציון שנה למלחמת חרבות ברזל

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 5:52

הממשלה תכריז בישיבתה השבועית היום על כ"ה בתשרי כתאריך העברי שבו יצויין יום האבל ל-7 באוקטובר. במהלך היום הזה צפויים להתקיים שני טקסי אזכרה ממלכתיים - אחד של משרד הביטחון לציון חללי המלחמה ולאחריו טקס לנרצחים האזרחים

בווידאו: פעילות חטיבת המילואים 228 בדרום לבנון/אמיר בוחבוט

הממשלה תאשר היום (ראשון) בישיבתה השבועית הכרזה על יום אבל לאומי לציון שנה למלחמת חרבות ברזל בתאריך העברי, כ"ה בתשרי, בעוד כשבועיים.

במהלך היום הזה צפויים להתקיים שני טקסי אזכרה ממלכתיים - אחד של משרד הביטחון לציון חללי המלחמה ולאחריו טקס לנרצחים האזרחים במתקפת ה7/10 - שגם על הפקתו תופקד השרה מירי רגב, שהיתה אחראית גם להפקת הטקס הממלכתי ב7/10 בשבוע שעבר.

מירי רגב. חיים גולדברג, פלאש 90
מירי רגב/פלאש 90, חיים גולדברג

לפי הצעת המחליטים שהופצה אמש לשרים, בנוסף לטקסי האזכרה הממלכתיים שכבר נקבעו מראש, יוכרז יום אבל לאומי מהערב שלפני. במהלכו, הדגלים הרשמיים במוסדות המדינה וסמלי השלטון ירדו לחצי התורן, מערכת החינוך וצה"ל יקיימו שעת זיכרון ופעילויות ייעודיות, ו"יומלץ על סגירת כל בתי העינוגים בארץ" - כלומר מסעדות, בתי קולנוע וכדומה.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

להצעת המחליטים צורף נספח שמפרט את מהלך טקס האזכרה הממלכתי לאזרחים הנרצחים ב7/10 שעליו תהיה אמונה השרה רגב, במבנה דומה לטקס האזכרה לחללי פעולות האיבה שמתקיים מדי שנה ביום הזיכרון בהר הרצל. הטקס יכלול, בנוסף לתפילות המסורתיות והנחת זרים, נאומים של ראש הממשלה, נשיא המדינה ויור ארגון נפגעי פעולות האיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully