וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב צפויה להעביר לישראל מערכות הגנה, סירבה להתחייב להשתתף במתקפה באיראן

עודכן לאחרונה: 12.10.2024 / 22:45

גורם ביטחוני אמר כי טרם נקבע בין הצדדים מתי יועבר הסיוע, אך על פי דיווחים, הוא עשוי להיות העברה של מערכת יירוט הטילים THAAD. במערכת הביטחון ביקשו מהאמריקנים לסייע גם בהתקפה מול איראן - אך קיבלו הסכמה לתמיכה בהגנה בלבד

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

מערכת הביטחון העבירה בקשה רשמית לאמריקאנים לקבל סיוע גם בהגנה ובהתקפה במסגרת הכוונה לתקוף באיראן. לוואלה נודע כי האמריקאים השיבו בחיוב בשלב זה רק לפן ההגנתי. גורם ביטחוני אמר כי טרם נקבע בין הצדדים כיצד צעד זה יבוא לידי ביטוי ומתי. הסיוע האמריקאי יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות שתי מערכות הגנה אוויריות מסוג ט'האד (THAAD) ואייג'יס.

הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב (EUCOM)  פריסה תרגילית הראשונה מסוגה של מערכת הגנה אווירית מפני טילים (THAAD) בישראל, 31. במרץ 2019. U.S. Army Europe, דובר צה"ל
מערכת יירוט טילים מסוג THAAD./דובר צה"ל, U.S. Army Europe

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח ביום רביעי בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנוגע לפעולת התגמול שישראל מתכננת נגד איראן. זו היתה שיחת הטלפון הראשונה בין ביידן לבין נתניהו מזה כמעט חודשיים, במהלכם המשבר באזור העמיק והמתיחות בין ישראל לארה"ב גברה. השיחה התקיימה כאשר ישראל שוקלת תגובה צבאית חסרת תקדים בהיקפה נגד איראן, שעלולה להסלים משמעותית את המלחמה האזורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
נתניהו, חמינאי, ביידן. תומר אפלבאום, רויטרס, אתר רשמי
נתניהו, חמינאי, ביידן/אתר רשמי, תומר אפלבאום, רויטרס

ביום רביעי שעבר שיגרה איראן 180 טילים בליסטיים לעבר ישראל. בצה"ל הודו כי זוהו פגיעות בבסיסי חיל האוויר. עם זאת, מערך ההגנה האווירית פעל היטב. חיל האוויר פעל כבר באותו הלילה במספר זירות.

ישראל ואיראן מעולם לא היו קרובות יותר לפתיחת חזית חדשה ומסוכנת הרבה יותר במלחמה שהתפשטה במזרח התיכון בשנה האחרונה מאז מתקפת ה-7 באוקטובר. בעקבות הירי, איראן איימה שאם ישראל תגיב למתקפת הטילים, היא תתקוף אותה שוב. בכירים ישראלים אומרים שאם זה יקרה ואיראן לא תחדול מהתקפותיה, כל האפשרויות יהיו על השולחן מבחינת ישראל. המשמעות של הדבר הזה עשויה להיות מתקפה ישראלית גם על מתקני הגרעין האיראנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully