וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים ליצור סדר עולמי חדש": פוטין ונשיא איראן נפגשו לשוחח על ההסלמה במזרח התיכון

נשיא רוסיה דיבר על הצורך של בעלות בריתו להתמודד עם המערב, וטען כי "היחסים עם איראן הם בראש סדר העדיפויות". מסעוד פזשכיאן ביקר באופן חריף את ישראל: "תוקפת באופן פראי בלבנון, עליה להפסיק להרוג אנשים חפים מפשע". בנוסף האשים את ארה"ב ואירופה בגיבוי ישראל

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה ומסעוד פזשכיאן נשיא איראן בפגישה טורקמיניסטן/רויטרס

בצל החשש המתגבר מהסלמה במלחמה של ישראל נגד איראן והשלוחות שלה במזרח התיכון, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש אמש (שישי) עם הנשיא החדש של איראן מסעוד פזשכיאן. כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה דיווחו כי פוטין ופזשכיאן שוחחו על המצב במזרח התיכון בשולי פגישה אזורית בטורקמניסטן, רגע לפני ששתי המדינות שלהם צפויות לחתום על הסכם שותפות אסטרטגי.

עם פתיחת הוועידה אמר פוטין כי הוא רוצה ליצור "סדר עולמי חדש" עבור בעלות בריתה של מוסקבה כדי להתמודד עם המערב. מנהיגים אזוריים אחרים, כולל נשיא פקיסטן אסיף עלי זרדרי וראשי מדינות מרכז אסיה - קזחסטן, קירגיזסטן, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן השתתפו בוועידה.

נשיא איראן דיבר על "ההתקפות הפראיות" של ישראל בלבנון, והוסיף כי על ישראל "להפסיק להרוג אנשים חפים מפשע" באזור והאשים את ארצות הברית ואירופה בגיבוי פעולותיה. בעבר, רוסיה גינתה בעבר את ישראל על "פגיעה באזורים אזרחיים" במהלך המלחמה בלבנון ובעזה.

ולדימיר פוטין רוסיה מסעוד פזשכיאן איראן בפגישה טורקמיניסטן. רויטרס
רוצים ליצור "סדר עולמי חדש". נשיא רוסיה ולדימיר ונשיא איראן מסעוד פזשכיאן/רויטרס

במהלך פגישתם, אמר פוטין לפזשכיאן כי עמדותיהן של מוסקבה וטהראן בנושאים בינלאומיות היו לעתים קרובות "קרובות מאוד", דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS. "היחסים עם איראן הם בראש סדר העדיפויות עבורנו. הם מתפתחים בהצלחה רבה", אמר פוטין. גם סוכנות הידיעות האיראנית IRNA ציטטה את פז'סקיאן כמי שחולקת תחושה דומה: "מבחינה כלכלית ותרבותית, התקשורת שלנו מתחזקת מיום ליום והופכת חזק יותר".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ולדימיר פוטין רוסיה מסעוד פזשכיאן איראן בפגישה טורקמיניסטן. רויטרס
"היחסים עם איראן הם בראש סדר העדיפויות עבורנו. הם מתפתחים בהצלחה רבה". פוטין ופזשכיאן/רויטרס

בסיום הפגישה, פוטין הזמין את פזשכיאן לבוא לרוסיה לביקור רשמי, הצעה שהמנהיג האיראני קיבל לפי סוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה RIA.

ארצות הברית מודאגת ממערכת היחסים בין מוסקבה לטהראן. היא האשימה את איראן בכך שסיפקה לרוסיה טילים בליסטיים לשימוש בסכסוך באוקראינה, דבר שבטהרן הכחישו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully