וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע הגבורה" לציון פצועים שעברו שיקום התקיים בהדסה הר הצופים: "אנחנו מנצחים"

עודכן לאחרונה: 11.10.2024 / 3:23

באירוע השתתפו חיילים ואזרחים שעברו שיקום לצד הצוותים הרפואיים שליוו אותם במשך חודשים רבים. במהלך הטקס הופרחו 101 בלונים צהובים לאות הזדהות עם החטופים שבשבי בעזה. מנכ"לית נשות הדסה ישראל, סוזי פת בנבנישתי: "המבנה הזה הפך לאחד ממרכזי השיקום המובילים בעולם"

ארגון נשות הדסה בישראל בקמפיין דיגיטל לשחרור החטופים/ארגון נשות הדסה בישראל

"אירוע הגבורה", לציון הגיבורים והגיבורות מאירועי ה-7 באוקטובר וממלחמת 'חרבות ברזל', שנפצעו ועברו תהליך שיקום, התקיים ביום שלישי האחרון במרכז השיקום החדש ע"ש גנדל בהדסה הר הצופים.

באירוע השתתפו חיילים וחיילות, אזרחים ואזרחיות שעברו שיקום, לצד הצוותים הרפואיים מהמרכז הרפואי הדסה, שליוו אותם במשך חודשים רבים. האירוע התקיים במעמד נשיאת ארגון נשות הדסה העולמית, קרול אן שוורץ, יו"ר דריקטוריון הדסה, דליה איציק, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' יורם וייס, מנכ"לית נשות הדסה ישראל, סוזי פת בנבנישתי, ומנכ"ל הדסה אינטרנשיונל, חורחה דינר.

במהלך הטקס הופרחו 101 בלונים צהובים לאות הזדהות עם 101 החטופים שעדיין נמצאים בשבי בעזה. המרכז כולל את המכשירים והציוד השיקומי החדשים והמתקדמים ביותר בעולם. מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' טופלו במרכז הרפואי הדסה כ-1000 פצועים ובמרכז השיקום בהר הצופים טופלו כ-200 נפגעים שעברו תהליך שיקום.

מרכז שיקום הר הצופים. רוני כנפו
מרכז שיקום הר הצופים/רוני כנפו

בין המשוקמים נכח באירוע גם סא"ל במילואים יונתן (יונתי) בהט שנפצע קשה במלחמה. יונתי נשא דברים באירוע בשם המשוקמים. יונתי, בן 48 מנס הרים, נשוי ואב לשניים, סגן מפקד חטיבה 646 במילואים. יונתי היה בלחימה אינטנסיבית עד ה 8.1.24, כאשר במהלך מבצע צבאי בשכונת זייתון בעזה, הוא חטף 6 כדורים מטווח קצר. הכדורים ניקבו את הריאה שלו ופגעו בידו. למזלו ליטב הפרמדיקית בשטח פעלה באופן מיידי, ניקזה את הדם מריאותיו, ובכך הצילה את חייו. אחיו נדב שלחם גם בעזה, אבטח את המסוק שנחת בשטח, ויונתי פונה במסוק לבית החולים ברזילאי באשקלון שם עבר ניתוח מורכב.

כעבור שבוע, בעודו מורדם ומונשם, הועבר יונתי לבית החולים הדסה עין כרם. הוא הגיע לעין כרם במצב אנוש עם שברים מרוסקים בכתף ובזרוע השמאלית ועם פציעת חזה חודרת ודימום ריאתי. הצוות הרפואי נלחם על חייו והציל אותו. יונתי שב לביתו ולמשפחתו ומגיע לאשפוז יום במרכז השיקום ע"ש גנדל בהדסה הר הצופים.

באירוע אמר סא"ל במילואים יונתן (יונתי) בהט: "כמו שאנחנו, החיילים שנפצעו במהלך המלחמה, משתקמים ומנצחים כל אחד מאיתנו את המלחמה האישית שלו, כך גם מדינת ישראל משתקמת מאז ה-7 באוקטובר ומנצחת. אנחנו מנצחים".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
"אירוע הגבורה", לפצועים שעברו תהליך שיקום., הדסה הר הצופים, 8 באוקטובר 2024. אבי חיון, אתר רשמי
"אירוע הגבורה", לפצועים שעברו תהליך שיקום., הדסה הר הצופים, 8 באוקטובר 2024/אתר רשמי, אבי חיון

מנכ"לית נשות הדסה ישראל, סוזי פת בנבנישתי, בירכה: "ב-7 באוקטובר 2023, חיילינו, כוחות המשטרה והביטחון, יחד עם אזרחים מן השורה, הפגינו גבורה יוצאת דופן. גם צוותי הדסה היו בין אלו שניצבו מול האויב, הן בשדה הקרב והן בהצלת חיים בבית החולים. מסוקים הביאו את הפצועים, והצוותים שלנו כאן בהדסה עמדו הכן, מוכנים להעניק טיפול מידי. זה כמעט בלתי נתפס, אבל כשפרצה המלחמה, כל הבניין הזה עדיין היה אתר בנייה. הנהגת הדסה עשתה צעד אמיץ ובלתי שגרתי כדי לזרז את הבנייה. העובדים עבדו ללא הרף, והפכו את המבנה החשוף הזה לאחד ממרכזי השיקום המובילים בעולם. שלוש קומות של מתקן זה נפתחו חודשים לפני המועד, והיו מוכנות לחלוטין לקבלת הפצועים".

מרכז שיקום הר הצופים. רוני כנפו
מרכז שיקום הר הצופים/רוני כנפו

נשיאת ארגון נשות הדסה העולמית, קרול אן שוורץ: "368 ימים שהם יותר מ-30 מיליון שניות שאתם חיים עם המלחמה ואנחנו חיים את זה אתכם באמריקה מאז ה7 באוקטובר. אני גאה בחיילים ובחיילות שנלחמים כדי לשמור על ביטחון המדינה ובמשוקמים שנלחמים כאן במרכז השיקום. אנחנו בארגון נשות הדסה מצדיעים לכולם ולצוותים הרפואיים.
המחלקות במרכז השיקום נפתח חודשים לפני הזמן המתוכנן. ואנחנו נמשיך לגייס כספים כדי לפתוח את שאר הקומות.
מתקפת חמאס השפיעה על כולנו וקמפיינים אנטישמיים ונגד ישראל עלו בכל העולם וארגון הדסה נלחם נגד זה."

יו"ר דריקטוריון הדסה, דליה איציק: "יש אירועים ואסונות בהיסטוריה של עם, שהמילים לתאר אותם הן קטנות וחסרות משמעות, כי אינן יכולות לבטא את גודל האסון, הצער והכאב!! ב-7 באוקטובר קרה לנו אסון בסדר גודל תנ"כי!!! אבל, יש נחמה!! והנחמה היא חיילי צבא הגנה לישראל, שבגופם ובגבם נושבת הרוח הישראלית, שהם גיבוריה. לפני 6 שנים פגשתי חייל קטוע רגל מירושלים שהגיע לשיקום בתל אביב ובאותו יום התחיל המסע להקמת מרכז השיקום בירושלים מהמתקדמים בעולם. ואני כל כך גאה לעמוד כאן עכשיו במרכז השיקום, שכבר חודשים ארוכים במלחמה הצוות המדהים פה עושה דברים מופלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully