וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חטאנו לפניך, רחם עלינו": עשרות אלפים ישתתפו בסליחות בכותל

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 21:32

ברקע המלחמה ולפני יום כיפור, המונים יגיעו לרחבת הכותל המערבי בירושלים. התפילה האחרונה, שכוללת גם מעמד התרת נדרים וקללות, חותמת 40 יום של סליחות במנהג הספרדים, וכשבועיים במנהג האשכנזים, במעמד אחד, שמקבץ רבבות מתפללים: נשים וגברים, חילוניים ודתיים | ישיר

ישיר: מעמד הסליחות בכותל המערבי (אתר הכותל)

LIVE

"חטאנו לפניך, רחם עלינו": ברקע המלחמה, עשרות אלפי בני אדם צפויים להשתתף הלילה (שישי) באמירת סליחות אחרונות לפני יום כיפור שיחול מחר בערב.

התפילה האחרונה שכוללת גם מעמד התרת נדרים וקללות חותמת 40 יום של סליחות במנהג הספרדים, וכשבועיים במנהג האשכנזים, במעמד אחד, שמקבץ רבבות מתפללים: נשים וגברים, חילוניים ודתיים. התפילה גם סיימה את תקופת "עשרת ימי תשובה" - הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים הנחשבים לימים משמעותיים במיוחד. לפי המסורת היהודית, בראש השנה נכתב דינו של אדם וביום כיפור נחתם דינו.

סליחות בכותל, ערב יום כיפור. 
15 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
סליחות בכותל, ערב יום כיפור. 15 בספטמבר 2021/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בקרן למורשת הכותל מסרו כי מעל 2 מיליון איש השתתפו במעמדי הסליחות בכותל המערבי במהלך חודש אלול ובעשרה ימים האחרונים המכונים. במהלך המעמד היום יישאו תפילות עבור חיילי צה"ל ולמען שחרור החטופים והחלמתם של הפצועים. משטרת ישראל נערכה בכוחות גדולים וכל העיר העתיקה בירושלים נחסמה מראש לתנועה.

את התפילה יעביר החזן משה חבושה יחד עם הרב הראשי לשעבר, הרב הראשי לישראל הנבחר, הרב דוד יוסף, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ, ראש העיר ירושלים משה ליאון וכן רבבות שהגיעו מכל רחבי הארץ מצפון ועד דרום.‏

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סליחות בכותל, ערב יום כיפור. 
15 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
סליחות בכותל, ערב יום כיפור. 15 בספטמבר 2021/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתוך כך, נערכת 'הקרן למורשת הכותל' לקליטתם של אלפי מתפללים שיגיעו להתפלל את תפילות יום כיפור בכותל המערבי, כאשר אלפים צפויים להגיע לקראת תפילת נעילה המסמל את סיומו של היום הקדוש. עם גמר הצום יחולק בכותל המערבי שתיה ומזונות לשבירת הצום לרווחת המתפללים.

הקרן למורשת הכותל המערבי מסרה: "למעלה מ-2 מיליון איש הגיעו במהלך חודש אלול ועשרת ימי תשובה למעמדי הסליחות המסורתיים ברחבת הכותל המערבי, השנה ראינו עליה משמעותית במספר המתפללים שהגיעו למעמדי הסליחות, וכולם יחד נשאו תפילות מרגשות להצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לחזרתם המהירה של החטופים בקרוב, לרפואת הפצועים ולשלום וביטחון ישראל, עליה ברוכה מזה שנים. מעמדים שמלכדים את עם ישראל על כל גווניו בחודש המרגש - במקום המאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully