וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מאמינה שדאעש הצליחו להגיע לכאן": הציבור בהלם מניסיון הפיגוע בקניון עזריאלי

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 19:15

לאחר שפורסם כי נעצרו חמישה תושבי טייבה בחשד לתכנון הפשע במרכז הקניות התל אביבי, מבקרי המתחם סיפרו על התחושות בצל הידיעה: "אי אפשר להסתובב בשום מקום". בתוך כך, החשיפה גרמה לשאלות קשות לגבי מוכנות מערך השמירה: "לא רואים נוכחות משמעותית יותר של מאבטחים"

סיכול פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב/דוברות משטרת ישראל

הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי המשטרה והשב"כ הביאו למעצרם של חמישה תושבי טייבה בשנות העשרים לחייהם, שנשבעו אמונים לדאעש תכננו לבצע פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב. "היה מפחיד, התלבטתי האם להגיע עם חברות שלי או לבטל. אמרתי לעצמי מה נעשה אם יקרה לנו משהו לאן נברח", אומרת עדי זאבי לוואלה. עוד הוסיפה כי "אני חושבת שזה בכלל מפחיד שאנחנו צריכה לחשוב אם להגיע לקניון או לא, ואי אפשר להסתובב בשום מקום. אני צריכה להסתכל בשבע עיניים לאן אני הולכת".

נוי קורן, הגיעה עם חברותיה למתחם הקניות, למרות החששות וההתלבטויות אם להישאר בבית לאחר חשיפת הסיכול: "נורא מפחיד להגיע לכאן אבל בנינו על זה שיתגברו אבטחה, יש הרבה חיילים כאן, וזה מקום שיש בו הכי הרבה מקום לפגע, זה מפחיד".

בעקבות חשיפת סיכול הפיגוע בקניון עזריאלי, מתעוררות שאלות קשות לגבי מוכנות מערך האבטחה במתחם. רינת סופר, מבקרת קניון וותיקה סיפרה לוואלה כי "אני מגיעה לכאן באופן קבוע, אבל מאז הפרסום בבוקר אני מרגישה פחות בטוחה. לא רואים נוכחות משמעותית יותר של מאבטחים או בדיקה מוקפדת חריגה".

האסון שסוכל, מגדלי עזריאלי. צילום: Miriam Alster/Flash90, עיבוד תמונה
"יש הרבה חיילים כאן, וזה מקום שיש בו הכי הרבה מקום לפגע, זה מפחיד". מגדלי עזריאלי/עיבוד תמונה, צילום: Miriam Alster/Flash90

אריאל, אחד המבלים בקניון עזריאלי מספר שכמו בכל סוף שבוע הוא נוהג להגיע לקניון וגם היום למרות הפרסום על סיכול הפיגוע הוא לא חשש להגיע. "אף אחד לא יגרום לי לשבת בבית, עם ישראל חי. אנחנו חזקים. ואף ארגון טרור לא ישבור אותנו", אמר.

החשודים בתכנון הפיגוע, מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף הם תושבי טייבה שמחזיקים באידיאולוגיה של ארגון הטרור ואף נחשד כי התכוונו לצאת לזירת לחימה של דאעש בחו"ל וקיימו קשרים עם גורמי דאע"ש זרים. השניים גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים: סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי. בעת מעצרם נתפסו ברשותם אמצעי לחימה שונים. בחקירתם עלה כי החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי.

גיא, צעיר בן 20 סיכם ואמר כי "אני מרגיש בטוח. המשטרה מגנה עלינו, בן גביר גורם להם לסכל פיגועים והוא מסכים יותר לסיכול של המחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully