וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטנדרים של חיזבאללה שהיו מוכנים לפלוש לישראל - וההפתעה בחבית הכחולה: "טרור על סטרואידים"

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 19:26

הבתים שהוסבו למחסני נשק והקרבות העזים מול מחבלים, מעלים תהייה מפחידה: כמה ישראלים היו עלולים להירצח אם התוכנית של נסראללה לכיבוש הגליל היתה מתרחשת? כתבנו הצטרף לכוחות בדרום לבנון, שמוכנים להמשיך עד הסוף: "נישאר כמה שצריך, יש לוחמים שנולד להם ילד בבית"

בווידאו: פעילות חטיבת המילואים 228 בדרום לבנון/אמיר בוחבוט

הכתב הצבאי של וואלה הצטרף ללוחמים בדרום לבנון. כשנכנסים לכפרים באזור ורואים את הכמות העצומה של אמצעי הלחימה והציוד הצבאי ובתי הפעילים שהפכו לבסיסי טרור, מבינים מדוע צה"ל חייב לפעול לטיהור כל הכפרים ששימשו את כוח רדואן לעמדות זינוק לעבר הגבול הישראלי ומשם ליישובים, במסגרת כיבוש הגליל לפי התוכנית המקורית של חסן נסראללה.

כוח הניוד המיוחד של חטיבת 228 נערך לנסיעה מאובטחת על גבי ג'יפים מסוג האמר לדרום לבנון. רגע לפני אחד החיילים שלף ברכה לקראת החדירה לאחד הכפרים הלבנונים והקריא אותה בקול חרישי. שאר חברי הצוות השיבו בצעקה: "אמן". הכוח התפצל לכמה ג'יפים פתוחים והחל את החצייה לתוך שטח לבנון. מעלינו בוצע מטח רקטות אותו יירטו לוחמי הגנה האווירית בהצלחה. הדרך מפותלת מאוד מעל בולדרים וסלעים.

ככל שהכוח התקרב אל הקרב, ניתן היה לשמוע את הדי הפיצוצים, עבודות הנדסיות וירי מנשק קל ומקלעים. לוחמי חטיבה 228 המשיכו לטהר מבנים ממחבלים שניסו לארוב להם. "אנחנו פועלים פה להשמדה נטרול ופגיעה בפעילי ורדואן וביכולות ההתקפיות שלהם", הסביר כבר בהתחלה מפקד עוצבת הגליל תא"ל שי קלפר.

אמיר בוחבוט לבנון 10 לאוקטובר 2024. אמיר בוחבוט
"הכוח התפצל לכמה ג'יפים פתוחים והחל את החצייה לתוך שטח לבנון". הכתב הצבאי של וואלה, אמיר בוחבוט/אמיר בוחבוט

מח"ט 228 אל"מ יניב מלכה, אמר בזמן שהדי פיצוצים נשמעים במרחב כי "אנחנו נמצאים במיני מחסן אמל"ח באחד מהכפרים מהם היה צריך לצאת כוח רדואן לישראל. אתם רואים רקטות 106 מ"מ. בחבית הכחולה ציוד חדש למחבלים שיכולים להגיע להצטייד מנעליים, ווסטים וקלאצ'ים. שהגענו לכאן הרקטות היו מכוונות לעבר אביבים. כל המבנים פה מסביבי עם ציוד טרור על סטרואידים מה שנקרא".

עוד אמר כי "כשאנחנו כאן אנחנו מעקרי את היכולת חיזבאללה לפגוע בישראל. אני מרגיש תחושת שליחות. אנחנו חטיבת מילואים. כולם מילואים. הם מממשים את מטרת המלחמה להשיב את האזרחים בצפון הביתה". כשנשאל מדוע הבתים בכפר עדין עומדים אחרי שמצאו בהם תחמושות וציוד צבאי, ואמר: "אתה רואה הבתים בחוץ? תביט שוב בחוץ ותראה שרוב הכפר לא עומד על תלו. אנחנו נשמיד כל בית שהיה בו אמל"ח. נקודה. לא נשאיר כאן אבן על אבן בבית שהיה בו אמל"ח ולא משנה מאיזה סוג".

"לצערי הרב רוב הבתים כאן הם כאלה. הם מחסן אמל"ח ענק. יעד מבוצר. שמוכן ללחימה. הם היו אמורים להגיע לכאן עם טנדרים, אוטובוסים או אמבולנסים גם את זה ראינו. לקחת ציוד לחימה ולצאת מכאן להתקפה. לא מצאנו כאם בית אחד שאמר לעצמו אני לא נוגע בדבר הזה (אמל"ח וציוד צבאי)".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בווידאו: לוחמי אוגדה 91 בדרום לבנון: היתקלויות , חיסולים , איתור והשמדת אמצעי לחימה/דוצ
ציוד צבאי של כוח רדואן הנמצא בפשיטות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024. אמיר בוחבוט
ציוד צבאי של כוח רדואן הנמצא בפשיטות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024/אמיר בוחבוט
פעילות כוחות אוגדה 91 , דרום לבנון, 10 לאוקטובר 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 91 , דרום לבנון, 10 לאוקטובר 2024/דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 91 , דרום לבנון, 10 לאוקטובר 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 91 , דרום לבנון, 10 לאוקטובר 2024/דובר צה"ל
אמל"ח הנמצא בפשיטות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024. אמיר בוחבוט
אמל"ח הנמצא בפשיטות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024/אמיר בוחבוט

רועי, אחד החיילים, אמר כי "כשאתה רואה את מה שקורה פה בבתים. איך אתה יכול ללכת? הכול פה ברור. את האמל"ח הזה היינו אמורים לפגוש בישראל ביישובים. מי יודע איך זה היה נגמר. כמו שאתה רואה יש פה לוחמים עצמאים שחודשים ארוכים נלחמים, יש פה הייטקיסטים, קבלנים וכל מה שיש במערך המילואים. גם כאלה שהאישה ילדה והם פה. אנחנו נשאר כאן כמה שצריך. אתה שומע את היריות. חיזבאללה לא נלחם אתנו בגדודים ועבר לחוליות אבל זה עדיין מאוד מאתגר".

פעילות כוחות אוגדה 91 , דרום לבנון, 10 לאוקטובר 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 91 , דרום לבנון, 10 לאוקטובר 2024/דובר צה"ל
כוחות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024. אמיר בוחבוט
" כאלה שהאישה ילדה והם פה. אנחנו נשאר כאן כמה שצריך". פעילות בדרום לבנון/אמיר בוחבוט
כוחות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024. אמיר בוחבוט
כוחות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024/אמיר בוחבוט

מח"ט 228 הוסיף כי "הצלחנו להעביר ב-48 שעות יותר מעשר משאיות לישראל עם כמות אמל"ח עצומה, ורק התחלנו את העבודה בכפר. מצאנו אמל"ח מכל סוג, החל מסיני, איראני ועד לרוסי. הפיצוצים שאתם שומעים זה עוד יעד של חיזבאללה שאנחנו תוקפים". בתוך כך, בחלק מהבתים נדמה שהתושבים ברחו ברגע האחרון והותירו אוכל על השולחנות וציוד אישי בחיפזון.

תוך כדי הדילוג בין הבתים, ביקשו המפקדים לעבור מהר כי מדובר ב"שטח השמדה", או במילים אחרות סיכוי גבוה שמחבל ייצא בין הבתים ויפתח באש. בבית לאחר מכן, אותר בית עם ארגזי רימונים, רובי קלאצ'ניקוב, רובי צלפים חדשים ביותר, ומקלעים שאת אחד מהם בחן דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי והפגין יכולת גבוהה בתפעול הנשק כיאה לימיו בפיקוד על שייטת 13.

בבית נוסף אותרו מטעני חבלה, תילים להפעלת מטענים, טילי נ"ט, רימוני רסס וקיטבגים חדשים עם שמות המחבלים שממתינים לאיסוף מהבית שנראה כלפי חוץ מבנה תמים. לפי החומר המודיעיני אותר בשטח חלק מהמחבלים החזיקו טבלאות שיגורים מתי לשגר רקטות ולעבר מה. כמוכן המפקדים הדגישו בשטח כי לפי הציוד, נערכו פעילי חיזבאללה ללחימת חורף.

אמל"ח הנמצא בפשיטות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024. אמיר בוחבוט
אמל"ח הנמצא בפשיטות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024/אמיר בוחבוט
כוחות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024. אמיר בוחבוט
כוחות צה"ל ,לבנון ,10 לאוקטובר 2024/אמיר בוחבוט

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי שהתלווה על הכוח, אמר לפני היציאה מהשטח כי "שומעים ברקע את היריות? אנחנו מטהרים את השטח. יש פה עדיין מחבלים. אנחנו קילפנו את חיזבאללה מהדאחייה בביירות ועד לפה. היה חיסול של מפקדי המרכזיות, השמדה תשתיות ואמל"ח . אלפי מחבלים שחוסלו וחלקם נדחה לעומק. אנחנו ננקה את הכפרים בצורה יסודית, מסודרת והגיונית עד שנראה בעין שהאיום הוסר". לוחמי המילואים, הסבירו תוך כדי תנועה מבית לבית שנכבש על ידם ואותרו בו אמצעי לחימה, כי צה"ל מגן משטח לבנון על היישובים עד שיודיעו להם אחרת.

דובר צה"ל מסר כי אוגדה 91 נלחמת בגזרת דרום לבנון, נתקלת במחבלים בקרבות פנים אל פנים ומאתרת ומשמדיה מאות אמצעי לחימה, בהם משגרים שמכוונים ליישובי הצפון. לוחמי צוות הקרב של חטיבת אלכסנדרוני (3), איתרו כ-800 ווסטים צבאיים, מאות אמצעי לחימה, ובהם רימונים, מטענים, קלאצ'ניקובים ועוד. לוחמי צוות הקרב של חטיבת 'הזקן' (8) איתרו בבתים אזרחיים ארגזים של אמצעי לחימה וביניהם מחסניות ועמדת שיגור טילי קורנט לטווח ארוך, שכוונה לעבר יישובי הגליל ובסביבתה עשרות טילים מוכנים לשיגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully