וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שהעליון עמד לצדם: מארגני תפילת יום כיפור בת"א החליטו לא לקיימה במרחב ציבורי

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 11:13

ארגון "ראש יהודי", שבית המשפט העליון אישר לו לקיים את התפילה בגן מאיר בהפרדה, הודיע שיקיים אותה בבית הכנסת. "שמענו תכנונים להרוס גם את התפילה החוקית הזו", מסר יו"ר הארגון וקבע: "נתפלל ביום כיפור בבית הכנסת"

מהומה ביום כיפור: מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בתל אביב ויישובים נוספים/מערכת וואלה!

ארגון "ראש יהודי" הודיע שיעביר את התפילה ביום כיפור שתוכננה להתקיים בגן מאיר לבית הכנסת "בעקבות חשש מפרובוקציות". אתמול (רביעי) בית המשפט העליון הפך את החלטת עיריית תל אביב ואפשר לארגון לקיים תפילה בהפרדה בשטח ציבורי.

ישראל זעירא יו"ר הארגון: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שאמרה את האמת הפשוטה: במדינת ישראל תפילה לפי המסורת היהודית גם במרחב הציבורי היא מובנת מאליה. לא הדרת נשים ולא אצבע בעין, מחיצה כהלכתה כמנהג דורות", כתב ישראל זעירא יו"ר הארגון.

"בעזרת ה', עוד תהיינה תפילות רבות במרחב הציבורי בכל הארץ, וגם בעיר העברית הראשונה. בזמן מלחמה, כשחיילינו מסתכנים בקרבות גבורה, ובזמן שכל האומה מתפללת להשבת חטופינו בשלום, הדרך לנצחון והכרעת האויב כמו גם השבת חטופינו, הינה בהוספת קדושה, באחדות ובשלום פנימי. לצערנו שמענו תכנונים להרוס גם את התפילה החוקית הזו, אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין, ונתפלל ביום כיפור בתוך בית הכנסת".

ישראל זעירא. אבשלום ששוני, פלאש 90
ישראל זעירא, יו"ר ארגון "ראש יהודי"/פלאש 90, אבשלום ששוני

בהחלטת בית המשפט העליון נקבע שהמערערים רשאים לקיים את תפילות יום הכיפורים התשפ"ה תפילת כל נדרי ותפילת נעילה בשטח "גן מאיר" שבין הרחובות טשרניחובסקי והמלך ג'ורג' בתל אביב, בשעות שנתבקשו על ידם, ובמתחם שהעירייה תגדיר למטרה זו בהתחשב במספר המשתתפים הצפוי באירוע.

עוד הוסיפו השופטים בפסק הדין, כי מובהר בזאת שהמערערים יהיו רשאים לקיים את התפילה על פי המסורת הדתית המקובלת עליהם, וכי לשם כך יהיו רשאים להקים את האמצעים הנדרשים לקיום התפילות באופן האמור, לרבות מחיצה, בעבור אותם מתפללים המבקשים לקיים את התפילה בהפרדה בין גברים לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully