וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוכן מדי להתפנות בבטחה": הוריקן מילטון מכה בפלורידה

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 8:47

הסופה פגעה בחופה המערבי של המדינה כהוריקן בעוצמה 3, עם רוחות במהירות מקסימליות של 195 קמ"ש. בהמשך היא נחלשה, אך אזהרות מפני שיטפונות כבדים עדיין בתוקף, ו-1.3 מיליון בתים ועסקים נותרו ללא חשמל. "אתם צריכים להסתתר במקום ופשוט להתכופף"

נזקים מסופת הוריקן מילטון, פלורידה, 9 באוקטובר 2024. רויטרס
נזקים מסופת הוריקן מילטון, פלורידה, 9 באוקטובר 2024/רויטרס

הוריקן "מילטון" הכה אמש (רביעי) בחוף המערבי של פלורידה. הוא הביא עמו סופות טורנדו קטלניות, הרס בתים וגרם לשיטפונות והפסקות חשמל עם התקדמותו מזרחה.

מרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב עדכן שהסופה פגעה בשטחה היבשתי של פלורידה, בסמוך לסייסטה קי, כשהיא בעוצמה 3 מתוך 5, עם רוחות במהירות מקסימליות של 195 קמ"ש.

לקראת הלילה, הסופה נחלשה לעוצמה 2, אולם היא עדיין נחשבת למסוכנת ביותר. עין הסערה היא במרחק של כ-120 ק"מ מדרום-מערב לאורלנדו שבמרכז המדינה.

אזהרות מפני שיטפונות היו בתוקף באזור מפרץ טמפה, כולל הערים טמפה, סנט פטרסבורג וקלירווטר, כשבסנט פטרסבורג כבר ירדו 422 מ"מ של גשם ביום אחד.

מושל פלורידה, רון דסנטיס, הביע תקווה שהתחזיות הקשות ביותר לחוף המערבי של המדינה יתבדו, אחרי שהחזאים הזהירו שגובה הגלים עשוי להגיע לעד ארבעה מטרים.

הוא הביע תקווה שטמפה ביי, שסומנה כמי שעשויה לעמוד במוקד הסערה, תוכל להימנע מנזק גדול ותשוב לפעילות כלכלית מיד לאחר שהסופה תחלוף. יותר מ-1.3 מיליון בתים ועסקים בפלורידה נותרו ללא חשמל.

"בשלב זה, זה מסוכן מדי להתפנות בבטחה, אז אתם צריכים להסתתר במקום ופשוט להתכופף", אמר דסנטיס עם ההכרזה על פגיעת ההוריקן בפלורידה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully