וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פסיקת בית המשפט: הרב הראשי לשעבר קרא להימנע מתפילה במרחב הציבורי בתל אביב

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 22:33

הרב הראשי לשעבר, יצחק יוסף, פנה לסגן ראש העיר תל אביב ואמר שיש לפעול לקיום תפילות בבתי הכנסת ובמקומות הסגורים, זאת לאחר קביעת בית המשפט העליון שהחליט לאפשר תפילות במרחב הציבורי בהפרדה ביום כיפור. "למנוע מחאות ועימותים וחילול היום הקדוש"

מהומה ביום כיפור: מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בתל אביב ויישובים נוספים/מערכת וואלה!

לאחר פרסום החלטת בית המשפט העליון, לפיה עיריית תל אביב נדרשת לאפשר קיום תפילה בהפרדה באזור גן מאיר בעיר, שיגר הערב (רביעי) מרן הראש"ל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א, מכתב לסגן ראש עיריית תל אביב-יפו, הרב אלחנן זבולון ובו הפציר שיפעל לביטול קיום התפילה ברחובה של עיר ולקיים את התפילה במקומות סגורים על מנת למנוע מחאות ועימותים נגד התפילה, כפי שהתרחשו לדאבון הלב בשנה שעברה ביום הכיפורים.

בפתח מכתבו מציין מרן הראש"ל כי מעיקר הדין על פי ההלכה, ראוי להתפלל רק בבית כנסת או במקום סגור: "בעניין תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי, הנה ברור הדבר כי על פי ההלכה יש לקיים את התפילות בבית הכנסת, ואין להעדיף תפלה במרחב הציבורי על פני בית כנסת".

בהמשך מכתבו הוא מתייחס בחיוב ליוזמה של ארגונים שונים לקרב את ישראל לאביהם שבשמים, ולקיים את התפילות ברחובה של עיר: "ואמנם קמה יוזמה מבורכת בשנים האחרונות לקרב את ישראל לאביהם שבשמים, ולהנגיש את תפילות יום הכיפורים אל הציבור הרחב, אשר מפאת העומס אין להם מקום בבתי הכנסת".

מרן מזכיר את התמונות המצערות ואת חילול היום הקדוש שנגרמו בשנה שעברה בעטיין של המחאות נגד קיום התפילה בהפרדה: " ואולם לצערנו הרב קמו עליהם קומץ קטן מאותם הרחוקים מאד מהדת וביקשו לבטל את התפילות במרחב הציבורי בתואנה של איסור הפרדה וכדומה, והגדילו לעשות ובשנה שעברה היו הפרעות למהלכה התקין של התפילה, וקיימו מחאות קולניות אשר דרשו מעורבות של כוחות בטחון ואכיפה אשר בפועל גרמו לחילול היום הקדוש".

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
"למנוע חילול של היום הקדוש". התכנסות הרבנים בנושא הכשרות./הרבנות הראשית

לאור הדברים הוא פונה לסגן ראש העיר ומבקש ממנו לפעול הפעם לבטל את התפילה במרחב הציבורי: "והנה, אף שבית המשפט התיר מבחינת חוקית את התפילות במרחב הציבורי, עדיין קיים חשש לעימותים ומחאות נגד, לכן, באתי בבקשה לכב' שיפעל במסגרת תפקידו כסגן ראש העיר תל אביב יפו לכך שתפילות יום הכיפורים יתקיימו בבתי הכנסת, שזוהי הדרך הנכונה ביותר על פי ההלכה, ובאם אין הדבר מתאפשר, יקיימו התפילות במקומות כגון מתנ"סים ואולמות סגורים שימנעו את חילול היום הקדוש".

את מכתבו מסיים מרן בפנייה לציבור להתפלל לשובם של החטופים ולהצלחתם של החיילים. "בהזדמנות זו אני קורא לצבור הרחב לבקש בעת פתיחת ההיכל על החטופים שיזכו לחזור במהרה לביתם לחיים טובים ולשלום, ולהעתיר בתפלה על כל החיילים וכוחות הבטחון בדרום ובצפון, שיחזרו כולם בריאים ושלמים". בשורת הסיום של המכתב כותב מרן שיהי רצון שתשרה האחדות בעם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully