וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי ביטל את האיסור לטוס לישראל, אך מזהיר לבחון את המצב

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 21:59

לאחר שרשות התעופה האירופית המליצה לחברות התעופה הזרות לא לטוס לישראל עד סוף חודש אוקטובר, כעת בנציבות ביטלו את האיסור לטוס לישראל, אבל עדיין מזהירים את החברות לבחון את המצב באזור. ההמלצה תקפה עד 31 באוקטובר 2024

המראת מטוס אל על מנתב"ג לאירופה/צילום: דוברות אל על

הנציבות האירופית והסוכנות לבטיחות תעופה של האיחוד האירופי (EASA) ביטלה היום (רביעי) את האיסור לטוס לישראל, אבל עדיין מזהירה את החברות לבחון את המצב.

ההודעה המעודכנת ממליצה לחברות ליישם תהליך ניטור והערכת סיכונים מחמירים עבור כל טיסה כאשר הם מתכוונים לפעול במרחב האווירי של ישראל.

ההמלצה תקפה עד 31 באוקטובר 2024 ואפשר לעיין בה מוקדם יותר ולהתאים או לבטל אותה בכפוף להערכה המתוקנת. בסוכנות מציינים כי ימשיכו לעקוב מקרוב אחר המצב, במטרה להעריך אם יש עלייה או ירידה בסיכונים עבור מפעילי מטוסי האיחוד האירופי כתוצאה מהתפתחות האיום באזור.

עיכובים בלוח הטיסות, נתב"ג, 9 באוקטובר 2023. יואב איתיאל
עיכובים בלוח הטיסות בנתב''ג/יואב איתיאל

לאחרונה, רשות התעופה האירופית (EASA) המליצה לחברות התעופה הזרות לא לטוס לישראל עד סוף חודש אוקטובר, זאת עקב התקיפה ברובע הדאחייה שבביירות, שבה חוסל מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

"הנציבות האירופית וסוכנות הבטיחות האווירית של האיחוד האירופי (EASA) עוקבות מקרוב אחר המצב במזרח התיכון והשפעתו על התעופה האזרחית, בעקבות הזינוק האחרון בחילופי הצבא בין ישראל לחיזבאללה", נכתב בהודעת הרשות.

ההמלצה לא לטוס לאזור תקפה, כאמור, גם ללבנון, כאשר ההמלצה של רשות התעופה האירופית הגיעה לאחר שמספר חברות תעופה זרות כבר השהו את טיסותיהן לישראל לפרק זמן ממושך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully