וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לראש ה-CIA: יש לקשור בין הפסקת אש בלבנון לעסקת חטופים בעזה

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 19:47

לפי בכיר אמריקני, ברנע אמר כי על ישראל וארה"ב להסכים להפסקת אש בלבנון רק אם זו תכלול גם את השלמת העסקה לשחרור החטופים בעזה. ראש המוסד הסביר כי בצורה כזו ניתן יהיה לגרום לחיזבאללה, לאיראן ולגורמים נוספים להפעיל לחץ נוסף על סינוואר כדי שיסכים לעסקת החטופים

גלנט בפגישה עם שליחו של ביידן: "הדרך היחידה להחזרת תושבי הצפון לביתם - פעולה צבאית"/שירה קינן

ראש המוסד, דדי ברנע, אמר בימים האחרונים לראש ה-CIA, ביל ברנס, כי כל הסכם עתידי על הפסקת אש עם חיזבאללה בלבנון, חייב לכלול גם עסקת חטופים עם חמאס ברצועת עזה - כך לפי בכיר אמריקני ומקור נוסף שמעורה בנושא.

למה זה חשוב:

  • מדובר בשינוי בעמדת ישראל שבחודשים האחרונים ניסתה לנתק בין הסדר להרגעת המצב בגבול הצפון לבין הפסקת אש ברצועת עזה.
  • חיזבאללה גם הוא שינה את עמדתו בימים האחרונים. אחרי חודשים בהם כרך את הסכמתו להפסיק בלחימה בגבול עם ישראל בהפסקת המלחמה בעזה, כעת בכירי הארגון מאותתים כי יהיו מוכנים להפסקת אש שאינה קשורה למצב בעזה.
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק  24 בספטמבר 2024. רויטרס
ישראל וארה"ב מסכימות כי בשלב זה אין לפעול להשגת הפסקת אש בעזה/רויטרס

במוקד החדשות:

ישראל וארה"ב מסכימות כי בשלב זה אין לפעול להשגת הפסקת אש בעזה וכי יש להשלים קודם כל את הפעולה הקרקעית שצה"ל מבצע להשמדת תשתיות חיזבאללה באזור הגבול עם ישראל.
דובר משרד החוץ האמריקני, מתיו מילר, אמר את הדברים בפומבי ביום שלישי. "אנחנו תומכים במבצע הקרקעי של ישראל בדרום לבנון כדי לשחוק את תשתיות חיזבאללה וכדי שניתן יהיה להגיע להסדר דיפלומטי", הוא ציין.

מאחורי הקלעים:

בשיחות בין ישראל לבין ארה"ב מתחילים לעלות רעיונות על כיצד תיראה אסטרטגיית יציאה מהמלחמה בלבנון אחרי שיסתיים המבצע הקרקעי בדרום לבנון וכיצד ניתן למנף את הלחץ על חיזבאללה כדי להשיג עסקת חטופים בעזה, כך לפי מקורות שמעורים בנושא.
בכיר אמריקני אמר כי ראש המוסד דדי ברנע העלה את הנושא בימים האחרונים מול ראש ה-CIA ביל ברנס ובכירים אמריקנים נוספים.
ברנע אמר כי על ישראל וארה"ב להסכים להפסקת אש בלבנון רק אם זו תכלול גם את השלמת העסקה לשחרור החטופים בעזה - אמר הבכיר האמריקני.
ראש המוסד הסביר כי בצורה כזו ניתן יהיה לגרום לחיזבאללה, לאיראן ולגורמים נוספים באזור להפעיל לחץ נוסף על מנהיג חמאס יחיא סינוואר כדי שיסכים לעסקת החטופים שעל השולחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully