וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: אזרח ישראלי נעצר בביירות

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 17:51

בלבנון מדווחים על אזרח ישראלי שנעצר בביירות. לפי הדיווחים שמו הוא יהושע טרטקובסקי, שהגיע לביירות עם קבוצת עיתונאים זרים, כשהוא נושא דרכון בריטי. העצור, חוקר עצמאי במקצועו.

ביירות לאחר התקיפה הישראלית, לבנון/רויטרס

כלי תקשורת בלבנון מדווחים היום (רביעי) על אזרח ישראלי שנעצר אמש על ידי מנגנוני הביטחון הלבנוניים בביירות. בעיתון אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, דווח ששמו הוא יהושע טרטקובסקי, כאשר הוא הגיע לאחרונה לביירות בחסות איש תקשורת עם קבוצת עיתונאים זרים כשהוא נושא דרכון בריטי, אך בעת שנערך חיפוש בחפציו נמצא דרכונו הישראלי.

בעיתון תיארו את הגעתו יחד עם עיתונאים זרים אחרים כחלק ממאמצי ריגול של המערב וישראל.
החשדנות בחיזבאללה גברה בשבועות האחרונים בעקבות שרשרת החיסולים של צמרת הארגון, בראשם חסן נסראללה, שעוררה השערות שלפיהן חדרו לשורותיו מרגלים.

יהושע טרטקובסקי מגיע מבית חרדי בירושלים, בוגר אוניברסיטת בראון ו-­LSE, חוקר עצמאי ויוצר סרטים.

יהושע טרטקובסקי, העצור הישראלי הלבנון,. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עצור בביירות, לבנון. יהושע טרטקובסקי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי משנתו של יהושע, מדינת ישראל ה"יהודית ודמוקרטית" אינה יהודית ואיננה דמוקרטית. מבחינה דתית, הציונות היא תנועה חילונית אשר ראשיה אף לעגו ועשו דה­-הומוניזציה ליהודים הדתיים של אירופה. רוב אזרחי ישראל הם חילונים וקשה יהיה לטעון שהמדיניות הדכאנית של המדינה היא בהתאמה לערכי היהדות. הדת היהודית הפכה לנכס בידי הציונים אשר הפכו אותה ללאומנית, ואכן קשיים רבים עומדים בפני אותם יהודים מאמינים אשר רוצים לקיים את דתם באופן אשר חורג מהגירסה היהודית­-לאומית של המדינה. מבחינה אתנית, רוב היהודים בעולם, בין אם מאמינים או לא, מעדיפים לגור בחו"ל ולא בישראל. יתרה מזאת, על סמך מספרים רשמיים של מדינת ישראל אין יותר רוב יהודי בין הנהר לים, וזאת עוד מבלי לקחת בחשבון את מיליוני הפלסטינים הנמצאים בגולה.

חלק מרכזי של הפרויקט הציוני בפלשתינה היא התפיסה שהארץ שייכת באופן אקסקלוסיבי לתושביה היהודים וכי תושביה הלא-­יהודים, בוודאי בני הארץ הפלסטינים, הם זרים לה ובלתי רצויים. לכן, אין זה צירוף מקרים כי ישראל מסרבת לחוקק חוקה או להכיר בקיומו של לאום ישראלי. מאחר שהכרה שכזו תכריח את המדינה, ולו רק על הנייר, להתייחס לכל אזרחיה באופן שוויוני וללא אפלייה מובנית. במקום זאת, הקבוצה בעלת הפריבילגיות היא בעלת לאום "יהודי" בעוד שהאחרים מוגדרים "ערבים", "דרוזים" או "צ'רקסים", למרות שאף אחת מהקבוצות איננה קבוצת לאום. על בסיס זה האפליה המובנית הוטבעה בחוק. מעבר לחוק, הפרקטיקה המפלה בין קבוצות אתניות היא עניין שבשגרה ואינה פוסחת על מגזרים יהודיים כגון החרדים והמזרחים.

המשטר בישראל יכול על כן להיחשב כמשטר אתנוקרטי אשר מיישם בפועל מדיניות של אפרטהייד, כפי שמוגדר פשע האפרטהייד בדין הבינלאומי. ישראל היא מדינה יהודית אך ורק במובן של עליונות ­אתנית, באותה המידה שדרום אפריקה הייתה לבנה. לכן, הדרישה להכרה בישראל כ"מדינה יהודית" היא לא יותר לגיטימית מאשר הדרישה להכרה בדרום אפריקה כ"מדינה לבנה" בזמנו, כך כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully