וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מגלה מצוקה ומנסה להבריח פעילים: האיום החדש שצה"ל מנסה לבלום בצפון

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 11:05

לפי צה"ל, חיזבאללה סובל ממצוקה של אמל"ח שניכר בדרום לבנון לאור התקיפות נגד שיירות אמל"ח מסוריה ואיראן, במטרה לשלול התעצמות. בפיקוד הצפון מעריכים שמניעת הברחת הפעילים יאלצו את ציר הרשע להפעיל מיליציות ברמת הגולן הסורית, ובאוגדה 210 נערכים לתרחיש של פיגועים

אוגדת ׳המפץ׳ (146) החלה אמש (ב׳) בפעילות קרקעית ממוקדת ומתוחמת בדרום לבנון/דובר צה"ל

כוחות צה"ל מתמרנים מספר שבועות בדרום לבנון, מחסלים מחבלים ומשמידים תשתיות טרור שגורמים לחיזבאללה לגלות מצוקה. אולם, עולות שאלות האם יש עוד מנהרות בגבול לבנון? האם צה"ל יצליח לבלום את ניסיונות ההברחה של פעילים, אמל"ח ותחמושת לדרום לבנון?

שיטות ההיערכות של חיזבאללה:

פעילי ארגון הטרור פיתחו שיטות להתקפה נגד ישראל וכן שיטות לסיכול התמרון הקרקעי. בהתקפה, השיטות כללו הקמה של אתרים מעל הקרקע שבו יוכלו להיערך, ומתחת לקרקע, לשם היו מגיעים פעילי הארגון לקלוט ציוד ולצאת להתקפה.

בהיערכות להגנה, הפעילים השתמשו בבתי התושבים כתשתיות טרור ומשם תצפתו, שיגרו רקטות, ירו פצצות מרגמה וטילי נ"ט. קצין צה"ל שפשט על המבנים אמר: "לפעמים נדמה שהם בנו תשתיות טרור, ועליה בנו בית ולא הפוך".

פעילות הקרקעית של כוחות אוגדה 98 בדרום לבנון. דובר צה"ל
פעילות הקרקעית של כוחות אוגדה 98 בדרום לבנון/דובר צה"ל

התמרון הקרקעי בכפרים בדרום לבנון

מפקד חטיבת שריון 188 (עוצבת ברק), אלוף משנה אור וולוז'ינסקי, תיאר את הלחימה בשיחה עם קצינים בכירים: "כמעט בכל בית יש אמצעי לחימה ועמדות ירי.

סגן אלוף רן כנען, מפקד גדוד 450, מבית הספר למקצועות חי"ר (חטיבת ביסלמ"ח), סיפר שבמהלך הסריקות אותרו והושמדו טונות של חומר נפץ שהוסתרו בבתי התושבים ובמחסנים. בנוסף, אותרו היקפים גדולים של מטעני חבלה, משגרים וטילי נ"ט, רקטות ומנהרות תת קרקע שהושמדו. בשבוע הקרוב תתרחב הלחימה בכפרים נוספים.

אמצעי הלחימה שאותרו, לבנון. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו, לבנון/דובר צה"ל

השיטתיות בסיכול של חיזבאללה

בשנה האחרונה, מרכז האש של פיקוד הצפון השמיד תשתיות טרור בכפרים שהוגדרו כ"אתרי מקפצה" - מהם היו אמורים לצאת הפעילים למתקפה על ישראל, ולאחר מכן פגעו בתשתיות ומחסנים בעומק. השיטתיות בסיכול כוללת איסוף מודיעין, ייצור מטרות מזדמנות ומתוכננות, והתקיפות עוצמתיות ומדויקות יותר. קצב תקיפת המטרות מפחית את יכולות חיזבאללה שאותן נאלץ לחשוף.

מנהרות

אתמול, צה"ל חשף לציבור מנהרה שחצתה את קו הגבול לאחר שטען במשך חודשים כי לא ידוע על מנהרות התקפיות מהסוג הזה. כעת, בצה"ל פועלים לשלול את האפשרות שיש מנהרות דומות לאורך הגבול. לטענת צה"ל, נכון לעכשיו לא אותרו מנהרות דומות.

קציני מילואים בפיקוד הצפון אמרו לוואלה כי "צה"ל חייב לצאת מנקודת ההנחה שחיזבאללה מחזיק בעוד מנהרה התקפית חוצת גדר, ולפעול 24/7 לשלול את האפשרות בכל המישורים, להבנתי זה מקבל התייחסות מקצועית ורצינית מהפיקוד".

תקיפת צה"ל בדרום לבנון, 1 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת צה"ל בדרום לבנון, 1 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לשלול התעצמות

בצה"ל טוענים כי חיזבאללה סובל ממצוקת אמצעי לחימה באופן כללי, ובדרום לבנון בפרט. מנהלת המטרות, בשילוב מרכז של פיקוד הצפון, פועלים נגד שיירות אמל"ח מאיראן ומחסני אמל"ח בסוריה. זאת, במקביל לתקיפות בעומק לבנון ובגבול סוריה-לבנון.

בנוסף, חיל האוויר תוקף חוליות מחבלים שמנסות לחצות את נהר הליטאני כדי לתגבר את הלחימה במרחב הגבול הישראלי. הערכה בפיקוד הצפון היא שלאורך זמן, הסיורים והתקיפות שמונעים הברחת פעילים והעברת אמל"ח ותחמושת ללבנון יאלצו את ציר הרשע להפעיל מליציות פרו איראניות ברמת הגולן הסורית. אוגדה 210 בפיקודו של תא"ל יאיר פלאי, נערכת לתרחיש קיצוני של פיגועים וניסיונות פשיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully