וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו העביר מסרי הרגעה לחרדים: הקואליציה תקדם את חוק הפטור מגיוס עד סוף החודש

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 22:23

לפי גורמים בקואליציה, רה"מ העביר את המסרים לסיעות החרדיות לאחר שמוקדם יותר ביהדות התורה הזכירו לנתניהו שהתנאי שלהם לאישור התקציב הוא אישור החוק - זאת ברקע ההיערכות לתחילת דיוני התקציב. באופוזיציה תקפו: "האם חיי ילדינו שווים פחות? עבורם התשובה היא כן"

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר היום (שלישי) מסרי הרגעה לסיעות החרדיות לפיהם הקואליציה תקדם את חוק הפטור מגיוס עד סוף החודש - כך לפי גורמים בקואליציה. זאת לאחר שמוקדם יותר היום, ברקע ההיערכות לתחילת דיוני תקציב המדינה לשנת 2025 בממשלה ובכנסת בסוף החודש, ביהדות התורה הזכירו לנתניהו שהתנאי שלהם לאישור התקציב הוא אישור החוק.

מקורבים לשר יצחק גולדקנופף אמרו ש"ראש הממשלה מודע לכך שחוק התקציב לא יעלה לדיון בממשלה עד להעברת חוק הגיוס".

בנימין נתניהו, יצחק גולדקנופף, אריה דרעי, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'. רויטרס, חיים גולדברג, יונתן זינדל, אריה ליב אברמס פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, יצחק גולדקנופף, אריה דרעי, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, רויטרס, חיים גולדברג, יונתן זינדל, אריה ליב אברמס פלאש 90

באופוזיציה תקפו בחריפות את הכוונה לקדם את החקיקה בעיצומה של המלחמה. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב: "בזמן שחיילי צה"ל ואנשי המילואים נלחמים בעזה, בלבנון וביהודה ושומרון, הממשלה ממשיכה לקדם את חוק ההשתמטות. ‏בעוד שאנשים מקריבים את חייהם, נפרדים ממשפחותיהם ומשאירים את חייהם מאחור כדי להגן על כולנו, ממשלת ישראל בוחרת במדיניות של השתמטות. ‏גיוס לכולם אינו רק עניין של שוויון - אלא צורך קיומי והכרחי לביטחון המדינה. על כולם לתת כתף ולשאת בנטל".

יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן כתב: "האם חיי ילדינו שווים פחות? עבורם התשובה היא כן. לא רק שהם שווים פחות משל אחרים, הם שווים פחות מעוד כמה חודשים על כסאות הממשלה הנוחים. הניתוק האדיר מכאיב. מרתיח. מעורר בחילה. על נתניהו להכריע - ביטחון ישראל ושלמות העם או ביטחון הקואליציה ושלמותה. לצערנו, כולנו יודעים מהי הכרעתו. פחדן, הססן ומושחת כתמיד. עלינו להתנגד לכך בכל הכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully