וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התנגדות נתניהו: נסיעת גלנט לוושינגטון שתוכננה להלילה - נדחתה

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 21:56

מקורה שמעורה בפרטים טען שרה"מ סירב לאשר את הנסיעה עד שלא יקיים שיחה עם ביידן, ועד שהקבינט לא יאשר את התגובה הישראלית נגד איראן. נתניהו ניסה כמה ימים לתאם שיחה עם נשיא ארה"ב, אך הדבר עוד לא קרה. מקור שמעורה בפרטים: מגעים מתקדמים לשיחה בימים הקרובים

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בבור המבצעים של פיקוד הצפון/שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט דחה את טיסתו לוושינגטון שתוכננה להלילה (בין שלישי לרביעי) בעקבות התנגדות ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, מכיוון שנתניהו התנה את הנסיעה בקיום שיחה בינו לבין הנשיא ביידן, ובאישור הקבינט את אופן התגובה הישראלית נגד איראן - כך לדברי מקור שמעורה בפרטים.

למה זה חשוב:

התנאי של נתניהו גרם לדחיית ביקורו של גלנט, שהיה אמור להתמקד בתיאום עם ארה"ב בנושא פעולת תגמול של ישראל נגד איראן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט , הצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט , הצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

מאחורי הקלעים:

  • נתניהו מכיר כבר שבוע את ההזמנה שגלנט קיבל מממשל ביידן לביקור בוושינגטון, אך לא אישר אותה סופית כיוון שהמתין לשיחה עם ביידן.
  • גורם שמעורה בפרטים אמר שנתניהו ניסה כבר כמה ימים לתאם שיחה עם ביידן אך הדבר עדיין לא קרה.
  • הנשיא ביידן אמר כמה פעמים כי הוא צפוי לדבר עם נתניהו, אך הסביר שהדבר יקרה אחרי שבישראל יחליטו כיצד להגיב את התקיפה האיראנית, דבר שגם לא קרה עדיין.
  • מקור נוסף ציין כי בימים האחרונים התקיימו מגעים לתיאום שיחת טלפון בין ביידן לבין נתניהו בנושא איראן. המקור ציין כי המגעים הללו מתקדמים מאוד ושיחה צפויה להתקיים בימים הקרובים.

מה הם אומרים:

  • יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר: "ביטול טיסתו של שר הביטחון לארה"ב - פגיעה בביטחון המדינה בעת קריטית לביטחוננו, משיקולים אישיים ופוליטיים".
  • לדבריו, "ראש ממשלה שביטחון ישראל בראש מעייניו היה שולח את שר הביטחון, מתאם איתו את המסרים, ומעמיד לרשותו את מטוס 'כנף ציון' כדי שיהיה בזמינות מלאה וישוב במהרה ארצה".
  • לשכת רה"מ מסרה כי לא היה כל טעם בנסיעת גלנט לוושינגטון, כל עוד לא התקבלה החלטה ישראלית רשמית וברורה לגבי אופי התגובה נגד איראן שאותה יש לתווך לאמריקאים.
  • בלשכת ראש הממשלה הוסיפו כי גם לא מדובר בסדר פעולות תקין כיוון שמי שצריך לקיים את השיחות בנושא האיראני עם האמריקנים זה קודם כל ראש הממשלה נתניהו.
  • סגנית דובר הפנטגון מסרה: ישראל הודיעה לנו כי ביקורו של שר הביטחון גלנט שתוכנן למחר נדחה. שר ההגנה אוסטין מקווה לפגוש אותו בקרוב. לשר ההגנה אוסטין יש יחסים מצויינים עם גלנט. הם דיברו בטלפון 80 פעמים בערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully