וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במושב זרעית לא הופתעו מהמנהרה שחשף צה"ל: "שנים שאנחנו מתריעים"

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 1:37

"כולם אמרו שאנחנו מדמיינים", אמרו לוואלה בני הזוג שרה וציון ארביב - שהמנהרה שחשף צה"ל עברה סמוך למושב זרעית, שבו הם מתגוררים. "הפסקנו להיות השכפ"ץ של המדינה", הוסיפו. ראש המועצה שלומי קרא להקים ועדת חקירה בנושא - ותמה: "מי ייתן דין על מחדל ההגנה הזה?"

המרחב שבו צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

"לנו זה לא חדש", אמרו הערב (שלישי) לוואלה שרה וציון ארביב ממושב זרעית בתגובה למנהרה שחשף צה"ל שחדרה מלבנון - ועברה סמוך למושב שבו הם מתגוררים. "שנים שאנחנו יודעים ומתריעים. איש לא יכול להגיד שלא הזהרנו. בכל הזדמנות אמרנו את זה. לכל גוף ולכל דרג".

לדברי הזוג, שלהם ארבעה ילדים וארבעה נכדים, "כולם תמיד אמרו לנו שאנחנו לא מבינים ושאנחנו מדמיינים. אז טוב שנמצא מה שנמצא ויצא לפרסום ונקווה שילמדו מזה שצריך גם להקשיב לתושב שהוא הכי קרוב לקרקע והכי קרוב לאיום, וזה נכון בכל ההיבטים. גם בחקלאות המדממת שלנו. שיקשיבו לנו".

"מי שחשב שתושבי זרעית יחזרו הביתה בלי שצה"ל יהיה חומה בצורה כדי שנוכל להמשיך לגדל כאן את הדורות הבאים, נא יחשוב שנית. אנחנו הפסקנו להיות השכפ"ץ של המדינה", אמרו בני הזוג ארביב, "ראינו את המפה שפורסמה, ראינו מה רצה חיזבאללה לעשות. זה נס גלוי שב-7 לאוקטובר לא פרצו גם מצפון. אוי לנו אם זה היה קורה".

זרעית. ויקפדיה, אתר רשמי
זרעית/אתר רשמי, ויקפדיה

"האיום הזה לא התחיל היום ולא אתמול. זה מחדל של שנים ארוכות, לא של ממשלה זו או אחרת". הוסיפו בני הזוג. "בהזדמנות הזו חשוב להדגיש, זאת המדינה שלנו ואנחנו לא נוותר עליה. אנחנו אנשי הצפון ואנחנו חזקים ולמרות זאת שישמעו כולם אנחנו סומכים על צה"ל שלנו ועל מפקדיו וחייליו".

שמעון גואטה, ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שהמושב זרעית בתחומה, מסר: "התרענו בעבר כי יש קולות וכי יש סכנה וכי הגבול איננו מוגן. לשמחתנו המנהרה אותרה לפני שנעשה בה שימוש. זה הציל נפשות אבל לא מקטין את המחדל הגדול".

לדבריו, "אירוע 7 באוקטובר היה יכול להתרחש בצפון בסדרי גודל הרבה יותר משמעותיים. תושבים מישובים מפונים נמצאים כבר שנה מחוץ לישובים - אנו ניתן לצה"ל את כל הזמן הנדרש להשלים את המשימה, להרחיק את מחבלי החיזבאללה מהגדר ולדאוג כי תשתיות כאלו לא יבנו כאן בעתיד".

"תושבי הגליל המערבי לא יחזרו לישובים עד להסרה מוחלטת של כל האיומים באזור. למדנו את הלקח- לא נאפשר לילדים לשחק כשלידם עומדים מרצחים אכזריים עם נשק. דרום לבנון חייב להיות נקי ממחבלים, מנשק, מתצפיות או תשתיות טרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
המרחב שבו צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה. דובר צה"ל
המרחב שבו צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

גם ראש המועצה שלומי, גבי נעמן, הגיב לחשיפה - ותמה: "מי ייתן דין וחשבון על מחדל ההגנה על תושבי הצפון?". נעמן קרא: "יש להקים וועדת חקירה לנושא חשוב זה". לדבריו, "אין לתושבי הצפון אלה להודות לבורא עולם על הנס הגדול וצה"ל מחויב להעביר לציבור את כל הממצאים על כל מנהרה וכל מצבורי האמל"ח שנמצאו צמודים לגדרות הישובים ואנחנו נתפלל ונאמין שאנו בדרך הנכונה לביטחון תושבינו היקרים בחודשים הקרובים".

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, הוסיף: "שנים שידענו והתרענו שמשהו מתחולל שם. עכשיו כבר ברור לכל שכשהודעתי לתושבי מטה אשר לקחת את הדברים שלהם ולעזוב מיד את הבתים, היתה זו החלטה מנהיגותית מדויקת".

לדבריו של דוידוביץ', "שנים שאני צועק שיש לטפל בגבול הצפון ולהכניס כוח צה"לי שינקה את האורוות על קו הגבול. והנה אשר יגורנו בא לנו. מזל גדול שכרגע נמצאו המנהרות וארסנל הנשקים כי נמנע פה אסון עצום שיכול היה לחרב את מדינת ישראל. אני פונה לממשלת ישראל, לקבינט ולצה"ל להמשיך במשימה המקודשת של החזרת הבטחון לתושבי הצפון ולהסיק את המסקנה המתבקשת שיש להטות אוזן תמיד למנהיגות המקומית ולתושבים שהם תמיד העיניים והאזניים של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully