וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה מטרים לתוך שטח ישראל: צה"ל איתר מנהרה שחצתה מלבנון

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 19:13

המנהרה אותרה לפני כמה חודשים, ופתח יציאתה תוכנן ככל הנראה סמוך לזרעית שבגליל המערבי. פתחה בסמוך לוואדי אל עליק שבדרום לבנון, ואורכה כ-20 מטרים. צה"ל מלכד את התוואי התת-קרקעי, ובשלב זה מנטר ואוחז בו, אולם טרם השמיד אותו

המרחב שבו צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

צה"ל איתר ונטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה שחצתה כ-10 מטרים ממרחב 'מרווחין' שבלבנון, לשטח מדינת ישראל בסמוך למושב זרעית. המנהרה אותרה לפני מספר חודשים, במסגרת פעולת צה"ל להשמדה תשתיות טרור במרחב דרום לבנון, כשהיא חסומה במרחב הגבול - ללא פתח יציאה בישראל.

לפי שעה, צה"ל מלכד את התוואי התת- קרקעי, ובשלב זה מנטר ואוחז בו - זאת על מנת למנוע שימוש בה לביצוע טרור. עם זאת, המנהרה טרם הושמדה. כוחות צה"ל ובהם יחידות מיוחדות סרקו את התשתית ואיתרו בה אמצעי לחימה, ציוד חבלה וטילי נ"ט.

בצה"ל הדגישו כי בשלב זה, למעט תשתית זו, לא מוכרות מנהרות נוספות שחוצות מלבנון לישראל.

המרחב שבו צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה. דובר צה"ל
המרחב שבו צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

צה"ל תגבר את רמת הגולן בכוחות מהקרקע, אוויר ומודיעין מחשש לפיגועים וניסיונות חדירה של מאות ותרחיש קיצון של אלפי מחבלים. החשש הוא שהלחץ על חיזבאללה בלבנון יוביל לפעולות מרמת הגולן הסורית. לפי הערכות בצה"ל נהרגו מתחילת התמרון בלבנון 450 מחבלים. בצה"ל מבהירים כי לפני חזרת תושבי הצפון צריך לארגן מחדש את הגבול, לעצב את המרחב ולשקם בתים ותשתיות.

בצבא מסרו: "צה"ל ממשיך בפעולה הקרקעית ובתקיפות מהאוויר בדרום לבנון, פועל לגרוע ולפגוע ביכולותיו של ארגון הטרור חיזבאללה, בכדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully