וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף מחמיר את מדיניות ההתגוננות בקריות

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 18:19

לאחר הירי המאסיבי של חיזבאללה לעבר חיפה והמפרץ, בתום הערכת מצב בצה''ל, הוחלט על עדכון הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים, אזור הקריות עובר למדרג פעילות מצומצמת ולא יתאפשר קיום של פעילויות חינוכיות

עשרות יירוטים נצפו בשמי הקריות/שפיגל תקשורת

לאחר הערכת מצב צה''ל, בפיקוד העורף הודיע היום (שלישי) על החמרת מדיניות ההתגוננות באזור המפרץ, ביישובים קריית אתא, קריית ביאליק, קריית ים וקריית מוצקין. האזור יעבור ממדרג פעילות חלקית למדרג פעילות מצומצמת, שאינו מאפשר קיום פעילויות חינוכיות. שאר אזורי הארץ נותרו ללא שינוי בהנחיות שניתנו עד כה.

בסמוך ליום השנה לציון טבח 7 באוקטובר ולפרוץ המלחמה - חיזבאללה שיגר היום לעבר חיפה את מה שייזכר כנראה כמטח הנרחב ביותר לצפון עד כה. כ-100 שיגורים חצו מלבנון לעבר חיפה והקריות בתוך פחות משעה. מוקדם יותר בתחילת השבוע,, שני טילי קרקע-קרקע יורטו לאחר ששוגרו מלבנון לעבר מנשה, הכרמל והמפרץ, כך הודיע דובר צה"ל.

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר מוקדם יותר היום כי ה"ארגון לא מפחד מהלחץ של ישראל. נתניהו אמר שיחזיר את התושבים לצפון - אבל אנחנו נדאג שפי שניים עוד ינטשו". בתום הנאום, מחבלי חיזבאללה שיגרו שני מטחים לאזור.

יירוטים חיפה. צביקה קריגר, אתר רשמי
המטח הגדול ביותר לאזור חיפה והקריות. יירוטים בשמי חיפה/אתר רשמי, צביקה קריגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר אמש לראש עיריית חיפה, יונה יהב, ושיבח אותו על הטיפול המהיר של העירייה בתיקון הנזקים הרבים שנגרמו כתוצאה מנפילות הטילים שלשום במערב העיר.
ראש העיר יהב ביקש מנתניהו סיוע כספי לחיפה, לטובת המשך ההיערכות העירונית לחירום ותיגבור אמצעי המיגון ברחבי העיר. נתניהו התחייב לשוחח עם שר האוצר סמוטריץ בנושא ולהעביר לחיפה תקציב ייעודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully