וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה - השתלטות על צפון הרצועה: מאחורי התמרון הקרקעי בג'באליה

9.10.2024 / 6:00

מקורות בפיקוד הדרום מייחסים חשיבות רבה למהלך הצבאי של אוגדה 162, בדגש על התמרון הקרקעי האחרון. במידה והפעולה תתרחב, גם תושבי בית חנון ובית לאהיה ינועו דרומה. מקור צבאי: "אם המהלך ייצא לפועל לפי התוכניות, יתאפשר לצה"ל לשלוט מבצעית בתא שטח גדול מרצועת עזה"

אוגדה 162 החלה בפעילות להשמדת טרור במרחב ג׳באליה/דובר צה"ל

בפיקוד הדרום מתכננים כבר זמן רב את הפעולה הרחבה של אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן בצפון רצועת עזה בדגש על התמרון הקרקעי בג'בליה.

מקורות בפיקוד הדרום מייחסים חשיבות רבה למהלך הצבאי של האוגדה. לפעולה יש יכולת להניע היקף גדול של אוכלוסייה מצפון הרצועה לאזור המחסות ההומניטאריים בדרום הרצועה - פרט להרג מחבלים ולהרס תשתיות שחמאס הסתיר ושיקום ממהלכי התמרון הקודמים של צה"ל.

אוגדה 162 החלה בפעילות להשמדת טרור במרחב ג׳באליה ,6 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
מייחסים חשיבות רבה למהלך הצבאי של האוגדה. אוגדה 162 במהלך התמרון הקרקעי בצפון הרצועה/דובר צה"ל

אם המהלך ייצא לפועל לפי התוכניות, יתאפשר לצה"ל לפגוע בקלות רבה יותר בפעילי חמאס שמשתמשים באוכלוסייה כמגן אנושי. בנוסף לכך - גם לשלוט מבצעית בתא שטח גדול מרצועת עזה. "אם יש משהו שמחרפן את חמאס זו השליטה המוחלטת של צה"ל בשטח", אמר מקור צבאי. "הפעולה שמבצעת אוגדה 162 תגדיל את השליטה ללא ספק. פלסטינים נעים דרומה. השליטה בשטח תאפשר גם למנוע שיגורי רקטות וניסיונות להגיע אל הגדר".

נראה כי התמרון בצפון רצועת עזה יתרחב ולאור העדכון אתמול, ינועו דרומה גם תושבי בית חנון ובית לאהיה.

אוגדה 162 החלה בפעילות להשמדת טרור במרחב ג׳באליה ,6 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
גם תושבי בית חנון ובית לאהיה ינועו דרומה. אוגדה 162 במהלך התמרון הקרקעי בצפון הרצועה/דובר צה"ל

אוגדה 162 ממשיכה לפעול באזור ג'בליה ולפגוע בתשתיות חמאס כחלק מהמבצע שהתחיל במוצ"ש האחרון. שני צוותי הקרב החטיבתיים (צק"חים) 460 ו-401 פועלים באזור למול התשתיות והמחבלים ופועלים לבסס את השליטה המבצעית במרחב.

⁠ביומיים האחרונים חוסלו עשרות מחבלים בסגירות מעגל מהאוויר וסגירות מעגלים עם טנקים. הכוחות חוו חיכוך במרחב. בנוסף להרג המחבלים השמידו כוחות צוות הקרב החטיבתי 401 ביממה האחרונה מחסן נשק ואיתרו רובים ורימונים.

בצוות הקרב החטיבתי 460 איתרו הלוחמים נשק רב - ביניהם רימונים, תחמושת ועוד. בנוסף, הכוחות חיסלו על ידי ירי פגז שני מחבלים ששהו באזור ממנו בוצע ירי נ"ט לעבר טנק מוקדם יותר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully