וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 רקטות בתוך פחות משעה: שני מטחים לחיפה והסביבה, נזק לבית ספר בקריות

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 16:14

ממש עם תום נאומו של סגן מזכ"ל חיזבאללה, שאיים כי "נדאג שתושבי הצפון ינטשו בהמוניהם": חיזבאללה שיגר שני מטחים, כנראה הנרחבים ביותר מתחילת המלחמה. בית ספר בקריות ניזוק מההדף. בת 70 נפצעה קל מרסיסים

הרס בבית ספר בקריות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסמוך ליום השנה לציון טבח 7 באוקטובר ולפרוץ המלחמה - חיזבאללה שיגר היום (שלישי) לעבר חיפה את מה שייזכר כנראה כמטח הנרחב ביותר לצפון עד כה. כ-100 שיגורים חצו מלבנון לחיפה ולקריות בתוך פחות משעה. במטח הכבד נפצעה אישה בת 70 באורח קל מרסיס, ופונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה; נזק רב נגרם לבניין בקריית ים, ובית הספר "פרחי אהרון" בקרית שמואל, שכונה של העיר חיפה, ניזוק מהדף הפיצוץ והרסיסים.

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר מוקדם יותר היום כי ה"ארגון לא מפחד מהלחץ של ישראל. נתניהו אמר שיחזיר את התושבים לצפון - אבל אנחנו נדאג שפי שניים עוד ינטשו". בתום הנאום, מחבלי חיזבאללה שיגרו שני מטחים לאזור.

שדרות ירושלים קרית ים. כבאות והצלה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה ישירה. הנזק לבניין בקריית ים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, כבאות והצלה
יירוטים חיפה. צביקה קריגר, אתר רשמי
כ-100 רקטות בפחות משעה. יירוט מעל חיפה, היום/אתר רשמי, צביקה קריגר
יירוט מעל חיפה. רויטרס
נזק נגרם לבית ספר בקריות. יירוט מעל חיפה/רויטרס

תיעוד: יירוטים בשמי הקריות

עשרות יירוטים נצפו בשמי הקריות/שפיגל תקשורת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר אמש לראש עיריית חיפה, יונה יהב, ושיבח אותו על הטיפול המהיר של העירייה בתיקון הנזקים הרבים שנגרמו כתוצאה מנפילות הטילים שלשום במערב העיר.
ראש העיר יהב ביקש מנתניהו סיוע כספי לחיפה, לטובת המשך ההיערכות העירונית לחירום ותיגבור אמצעי המיגון ברחבי העיר. נתניהו התחייב לשוחח עם שר האוצר סמוטריץ בנושא ולהעביר לחיפה תקציב ייעודי.

מדיניותו ארוכת השנים של יהב על בסיס ניסיונו במלחמות העבר ובשריפות הענק שפקדו את העיר, היא לפעול להחזרת החיים לקדמותם בהקדם האפשרי. הבוקר כבר סיימה העירייה לשקם את הכיכר, שנפגעה כתוצאה מהנפילות והציבה בה דגלי ישראל. סמוך לכיכר, הקימה העירייה עמדת שירות עבור תושבים שרכושם נפגע וזקוקים לקבלת סיוע. העמדה מאוישת החל משעות הבוקר המוקדמות על ידי עובדים סוציאליים של מינהל הרווחה ועובדי קשרי קהילה מהמוקד העירוני, המנהלים רישום של צרכי התושבים שנפגעו ומסייעים להם בהתקשרות מול רשויות המדינה הרלוונטיות. עובדי השירות הפסיכולוגי של עיריית חיפה מעניקים סיוע לתלמידים, להורים ולצוותי חינוך, עקב מצוקות וחרדות. המענה ניתן באופן פרטני וכן במסגרות החינוך לכלל התלמידים.

תושבים המעוניינים בקבלת סיוע פסיכולוגי טלפוני הוזמנו ליצור קשר עם הקו הפתוח של עיריית חיפה באמצעות המוקד העירוני. נציגי מס רכוש פועלים אף הם בשטח ומסייעים לתושבים שרכושם נפגע. בעקבות האירועים בוטל אירוע הזיכרון, שתוכנן להתקיים הערב ב"בית אבא חושי" במלאת שנה למאורעות השבעה באוקטובר. על פי הנחיית ראש העיר, בית החולים "כרמל" חזר לקלוט מטופלים. פסטיבל הסרטים הבינלאומי שהיה אמור להיפתח בעיר בערב סוכות, בשבוע הבא יידחה למועד אחר וצפוי להתקיים בדצמבר או ינואר.

עשרות יירוטים נצפו בשמי הקריות. שפיגל תקשורת, צילום מסך
עשרות יירוטים נצפו בשמי הקריות/צילום מסך, שפיגל תקשורת

בתחילת השבוע, שני טילי קרקע-קרקע יורטו לאחר ששוגרו מלבנון לעבר מנשה, הכרמל והמפרץ, כך הודיע דובר צה"ל.

במהלך ראש השנה, מאות שיגורים נורו משטח לבנון ליישובי קו העימות, הגולן, מחוז כרמל, חוף הכרמל וגם בקיסריה וסביבתה. המטחים גרמו לשריפות רבות ברחבי הגליל, אזור משגב, קריית שמונה, ראש פינה ורמת הגולן.

בית החולים זיו בצפת עדכן שנקלטו כ-110 פצועים בהמשך לאירועים הביטחוניים במהלך החג, כשהם בדרגות פציעה שונות. מבית החולים נמסר כי "אירוע רדף אירוע ובלילה בין רביעי לחמישי פונו לזיו גם הפצועים מפגיעת הכטב"ם במרחב רמת הגולן. לצד נפגעי כוחות הביטחון, הגיעו עצמאית למחלקה לרפואה דחופה 2 אזרחים נפגעי חרדה, מאירועי הירי על עכברה וראש פינה במהלך ימי החג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully