וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכל דרך שתידרש וככל האפשר": רבנים שמזוהים עם סמוטריץ' בקריאה חריגה להשבת חטופים

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 13:17

רבנים בכירים בציונות הדתית שהתנגדו בשנה האחרונה נחרצות לכל מתווה במו"מ לשחרור החטופים, פנו בפומבי לממשלה להשיב את החטופים. "בהסכם אחראי שלא תהיה בו פגיעה וסכנה לביטחון המדינה". בין החותמים: הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו, והרב יגאל לוינשטיין ממכינת עלי

בווידאו:הפגנה בקריאה לשחרור חטופים, שער בגין, 5 באוקטובר 2024/רויטרס

רבנים מהציונות הדתית, הנחשבים מקורבים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), פרסמו היום (שלישי) מכתב הקורא לממשלה להשיב את החטופים.

בין החתומים על המכתב נמנים הרבנים שמואל אליהו, יעקב אריאל, יעקב לוינשטיין ואליקים לבנון שהביעו לאורך השנה האחרונה התנגדות נחרצת למתווים שנידונו במשא ומתן לעסקה. הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים המזוהים עם סמוטריץ', לא חתם על המכתב הנוכחי.

במכתב שפורסם הבוקר נכתב: "אנו, רבני ישראל מהעיר ומההתיישבות, שומעים את קול אחינו ואחיותינו החטופים תועקים אלינו ממנהרות החמאס, מיוסרים ברעב ובחרפה.אנו מחזקים את הממשלה להעצים את פעולותיה בנחישות, ללא דיחוי להשבת כל החטופים, בכול דרך שתידרש, וככל שאפשר גם בהסכם אחראי - שלפי הערכת המנהיגות המדינית וכוחות הביטחון לא תהיה בו פגיעה וסכנה לביטחון המדינה ובאופן שלא יאפשר את חזרת איום הטרור החמאסי מעזה".

רבנים נוספים שהביעו תמיכה: הרב יעקב אריאל, הרב אליקים לבנון, הרב יגאל לוינשטיין, הרב יהושע שפירא, הרב דודי דודקביץ', הרב חננאל אתרוג, הרב חיים גנץ, הרב אורי שרקי, הרב יוסף צבי רימון, הרב דוד פנדל, הרב אריאל בראלי והרב אוהד קרקובר.

רבנים מהציונות הדתית חתמו על מכתב הקורא לחתום על עסקת חטופים, 8 באוקטובר 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
רבנים מהציונות הדתית חתמו על מכתב הקורא לחתום על עסקת חטופים, 8 באוקטובר 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט
הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
הרב שמואל אליהו/נמרוד סונדרס

בחודש יולי, רבנים מהציונות הדתית פרסמו מכתב היוצא כנגד מתווה העסקה לשחרור חטופים כפי שהוא מנוסח כעת. בין הרבנים החתומים על המכתב הם הרב יעקב אריאל, הרב דוב ליאור והרב שמואל אליהו.

במכתב מצוין כי שחרור החטופים הוא "מצווה מהגדולות והחשובות בתורה, וחייבים להצילם ולהשיבם לחיק משפחותיהם. המחירים הנדרשים לשחרור החטופים מסכנים את כל אזרחי המדינה", ומונים דוגמאות לויתורים הישראלים המסתמנים בהם: "שחרור כל המפלצות המסוכנות על מנת שיוכלו לשקם את צבא החמאס המתמוטט, נסיגה מאזורים אסטרטגים והפסקת הלחימה לפני הכנעת חמאס - בכל אלו ודומיהם אין הציבור יכול לעמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully