וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: עורך הדין המוערך מחדרה הואשם בזיוף חתימות משטרה

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 9:22

חגי פונדק בן ה-42, אחד הפרקליטים המוערכים בצפון, הואשם בלא פחות מ-68 מקרים בהם הגיש בבית המשפט בקשות "חתומות" על ידי נציג לשכת התביעות של המשטרה. "ניסה לרמות את ביהמ"ש, ההתנהלות שלו חזרה על עצמה בשיטתיות, תכנון ותחכום"

יזמית הנדל"ן לשעבר, ענבל אור, הכריזה שהגישה שלוש תלונות במשטרה נגד השופט איתן אורנשטיין, עו"ד אפי נווה והיועץ המשפטי לממשלה/רואבן קסטרו

פרסום ראשון: בבית משפט השלום בחיפה הוגש (שני) כתב אישום כנגד עורך הדין חגי פונדק בן ה-42 מחדרה, אחד מעורכי הדין הידועים בצפון, המייחס לו מקרים רבים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.

בית משפט השלום בעכו נעתר לפני שנתיים לבקשת וואלה וגורמי תקשורת אחרים לחשוף את זהותו של פונדק כחשוד בפרשייה זו.

כתב האישום שהגישה כנגדו הפרקליטות פורש 68 תיקים בהם במשך שנים לכאורה הגיש בשם לקוחותיו לבתי משפט לתעבורה בחיפה וחדרה בקשות להישפט עם כביכול הסכמה חתומה ע"י נציג לשכת התביעות של המשטרה. אלא שע"פ כתב האישום לא היה ולא נברא. פרקליטות מחוז חיפה טוענת כי החומרה מתבטאת בכך שפונדק הוא עורך דין, בכך שהזיוף בוצע על מנת לרמות את בתי המשפט ולצורך שיבוש מהלכי משפט, בכך שהזיוף היה של עמדה של גוף תביעה וכן בריבוי המקרים, שיטתיותם, התכנון והתחכום שבמעשיו.

דף הפייסבוק של עורך הדין חגי פונדק מחדרה. 24 בספטמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
דף הפייסבוק של עורך הדין חגי פונדק מחדרה. 24 בספטמבר 2022/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"ההערכה היא שנהגים שנפסלו מוכנים לשלם עשרות אלפי שקלים עבור החזרתם לכביש", אומר גורם המצוי בתחום. לא ברור עדיין מה גורל אותם משפטים שהתנהלו על בסיס אותם מסמכים מזויפים. כמאה תיקי תעבורה שחלקם כבר נשפטו נמצאים בימים אלה בהליכי בדיקה במסגרת החקירה. פונדק קיבל הון תועפות מאנשים אלה. טרם נבדק כמה קיבל, אבל גורם במשטרה סבור כי הרווח היה לא רק בהון תועפות ששילמו, אלא בבניית המוניטין שלו כעורך דין מוביל בתחום. במשטרה טרם החליטו מה יהיה הטיפול בלקוחות שזכו מן ההפקר. יש כוונה לפנות למשרד התחבורה בצורה מרוכזת כדי לבחון את ההשלכות של הגילויים בפרשה.

"התקיימו משפטים שלא היו צריכים להתקיים. הקורבן הוא מדינת ישראל, הקורבן הוא שלטון החוק, והקורבן הוא משתמשי הדרך שיכול להיות שהנהג המסוכן שלידם הוא על הכביש רק בזכות מסמך מזויף", אומר לוואלה רפ"ק סאמי סיאגה, ראש מפלג הונאה ופשיעה מקוונת במחוז חוף, היחידה החוקרת את הפרשה, "זה תיק רחב היקף ורגיש מאד, בין היתר כי הוא עוסק בעורך דין ובהתנהלות שלו מול חוקרים, תובעים ושופטים. יש גם את לשכת עורכי הדין ורשויות מדינה אחרות כמו משרד התחבורה ורשות הרישוי. אנחנו הולכים בזהירות בין הטיפות ומצד שני היה חשוב לפעול במהירות להפסיק את הזיוף ולעשות סוף למעשה וגם להרתיע אחרים".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ניידת משטרה. דוברות משטרת ישראל
ניידת משטרה/דוברות משטרת ישראל

תגובת עו"ד ימימה אברמוביץ המייצגת את עורך הדין חגי פונדק: "מדובר בארועים לפני מספר שנים ואף על פי כן לקח זמן רב למדינה לגבש כתב אישום, דבר המלמד על עוצמת הראיות. בכל מקרה מרשי מכחיש את כל האישומים וטוען כי נעשתה חקירה מבישה, הפוגעת בזכויות מרשי לרבות חיסיון עו"ד - לקוח בצורה גסה ובוטה כפי שיתברר בפני בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully