וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזעקה של הלוחמים בגולן: "אין לנו הגנה מפני הכטב"מים מעיראק"

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 16:13

לדברי החיילים כמעט מדי לילה בשבוע האחרון הם מקבלים התרעות לעבור לכוננות ספיגה. "יש מי שחושש להתקלח בלילה, שלא תהיה אזעקה. לפחות שישפרו את תנאי המיגון, שנישן כמו בני אדם". צה"ל: "טענה חסרת ביסוס, עושים את כל המאמצים כדי לשמור על ביטחון החיילים"

צה״ל תקף את בנין עיריית בינת ג׳ביל בלבנון/דובר צה״ל

חיילים ברמת הגולן, אוגדה 210, מותחים ביקורת חריפה על התנהלות צה"ל ועל תנאי המיגון שמספק להם הצבא מפני כלי טיס לא מאוישים שמגיעים, לפי הערכות, מעיראק. רק בשבוע שעבר נפלו שני לוחמי גדוד 13 בגולני מפגיעת כטב"ם שכזה, מה שמגביר את חששותיהם של שאר הלוחמים שנוטלים כעת חלק בפעולה הקרקעית בדרום לבנון.

לדברי החיילים כמעט מדי לילה בשבוע האחרון הם מקבלים התרעות מחי"א או הנחיות לעבור לכוננות ספיגה באופן כזה שמאלץ אותם לשהות במשך שעות ארוכות כל הלילה במיגוניות.

"שולחים אותנו למיגוניות למשך שעות ארוכות או לכוננות ספיגה כי היכולת ליירט את האיומים נמוכה. ולכן מעדיפים שנעמוד שם. אבל אי אפשר לישון. קמים בבוקר וממשיכים לעבוד אבל כולם עייפים", הסביר אחד החיילים, "יש מי שחושש ללכת בלילה להתקלח שלא תהיה אזעקה בזמן המקלחת. לא ברור לנו מה קורה עם מדיניות היירוט אבל אנחנו מבינים שזה איום גדול שצה"ל מתמודד איתו אבל להעביר כל לילה את החיילים באזור לכוננות ספיגה כי אין מענה זה מוגזם. מצפים שישפרו לפחות את תנאי המיגון. שיביאו עוד מיגון. שנוכל לישון כמו בני אדם. אנחנו מעריכים שהגענו למדיניות התגוננות כזו כי לא היתה התרעה בקיבוץ מרום גולן (לפני שמונה ימים א.ב) ונפל שם כטב"ם".

כטבם בת ים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כטב"ם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורם צבאי נוסף אמר כי במטכ"ל מודעים לכך שיש פערי מיגון במרחב ופערים באמצעי ההתרעה ופועלים לצמצם זאת כמה שניתן, כולל בתגבור של כלי טיס במרחב, "ברור שצריך לעשות יותר כדי לפתור את הבעיה". הגורם הוסיף כי החשש המשמעותי מנפילות כטב"ם בא לידי ביטוי גם במהלך הנסיעה במרכב עם כלי רכב.

תגובת דובר צה"ל:

הטענה כי חיל האוויר "הסיר אחריות" ממשימת הגנת שמי המדינה היא חסרת בסיס ופוגעת במאות לוחמים ומפקדים הפועלים במסירות יום ולילה למימוש משימה זו.

צה"ל מקדם באופן שוטף תוכניות מיגון והתמגנות בבסיסיו, ומשקיע את כל המאמצים הנדרשים כדי להגן על מדינת ישראל מכלל האיומים, במטרה למנוע פגיעה באזרחים ובחיילים. מטעמי ביטחון מידע, לא נוכל לפרט את מדיניות מערך ההגנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully