וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חקירה מורכבת וייחודית": הממשלה מבקשת להאריך את מעצר המחבלים שהשתתפו בטבח

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 13:23

בתזכיר הצעת חוק שפרסמו משרד ראש הממשלה ומשרד המשפטים, מבקשת הממשלה להאריך את תקנות שעת החירום שמאריכות את ימי המעצר של המחבלים. זאת, למרות שטרם החליטה באיזה הליך להעמידם לדין

בווידאו: עשרות מחבלים נעצרו על ידי לוחמי יחידת אגוז: תיעוד מפעילות הכוחות בשכונת אל אמל שבחאן יונס 02.04.24/דוצ

הממשלה פרסמה אמש (ראשון) שני תזכירים הנוגעים למעצרם של מחבלי חמאס שפלשו לישראל וביצעו טבח ב-7 באוקטובר, וכן של המעורבים. לפיהם תבקש להאריך את מעצרם ל-45 יום מקום 30 ימים, כפי שקבוע בחוק במקרה של עצורים בעבירות שאינן קשורות לעבירות ביטחוניות.

התזכירים פורסמו בשיתוף משרד רה"מ ומשרד המשפטים ועליהן חתומות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, אביטל סומפולינסקי, והיועצת המשפטית למשרד רה"מ, שלומית ברנע-פרגו.

בהליך משפטי, מעצר זה השלב שהחשוד עדיין נחקר וטרם הוגש נגדו כתב אישום. עד כה, הממשלה לא החליטה אם להעמיד לדין את המחבלים, והתקיימו מספר ישיבות חסויות וגלויות בכנסת. ואולם, היועצת המשפטית לממשלה מחזיקה בעמדה כי הממשלה צריכה להחליט בנושא.

מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

בתזכירי החוק נכתב: "חקירת המחבלים שלקחו חלק במתקפת הטרור היא מורכבת וחריגה, ולה מאפיינים ייחודיים שטרם נודע כמותם בישראל. החקירה מתייחסת לפשעים האכזריים שביצעו המחבלים אך תכליתה גם להפיק מידע רב ערך להמשך המלחמה; היא נסובה סביב עשרות זירות שבהן התחוללו הפשעים; היקף גדול של מחבלים שביניהם קשרים מגוונים; מספר הקורבנות והעדים הוא עצום; היקף הראיות הוא עצום; החקירה התנהלה בתחילתה תוך כדי לחימה קשה באזורים שבהם בוצעו הפשעים, כאשר חלק מהזירות הוכרזו כשטח צבאי סגור וקשה היה להגיע אליהן לאיסוף ראיות, וכן תחת התקפות רב זירתיות בעיקר באמצעות ירי מרחוק".

עוד נכתב כי "מאז שמתנהלת החקירה במקביל ללחימה ולקרבות שעדיין נמשכים בשטח עזה. יצוין כאל כמות העצורים שנעצרו בסמוך למתקפת 7 באוקטובר 2023, הצטרפו מאות עצורים שנעצרו במהלך חודשי התמרון הקרקעי ברצועת עזה. מדובר בעצורים, אשר חלקם נכנסו לישראל ולקחו חלק באירועי 7 באוקטובר, וחלקם לא נכנסו לישראל אך היו מעורבים באירועים, בצורה משמעותית, כולל בממשק עם חטופים. מאז הארכת התקנות הקודמת, נעצרו נחקרים חדשים והתווספו ראיות חדשות, אשר אף הצריכו ביצוע פעולות של השלמת חקירה לגבי הנחקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully