וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון לנתניהו: "הארכת המלחמה לא תספק ביטחון לישראל ולאזור"

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 19:48

לאחר שאמש קרא לעצור את העברת הנשק לישראל, מקרון שוחח היום עם נתניהו. מארמון אליזה נמסר:"יש ביניהם חילוקי דעות, אבל הם מעוניינים שכל אחד מהצדדים יבין את השני". בנוסף: שר החוץ הצרפתי ייגיע לישראל מחר ויישתתף בטקס לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר

נאום מצולם של נשיא צרפת עמנואל מקרון בעצרת להשבת החטופים/מטה המשפחות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו היום, זאת על רקע קריאתו אמש (שבת) לאסור על העברת נשק לישראל שישמש אותה למלחמתה בעזה.

לשכת ראש הממשלה מסרה מוקדם יותר היום כי במהלך שיחתם "ראש הממשלה חזר על עמדותיה של ישראל, שכפי שאיראן תומכת בכל חלקי ציר הטרור האיראני, כך מצופה מידידי ישראל לעמוד מאחוריה, ולא להטיל עליה מגבלות שרק יחזקו את ציר הרשע האיראני".

הצהרה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בירושלים.
24 באוקטובר 2023. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בירושלים. 24 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

מארמון האליזה נמסר: "השיחה בין מקרון לנתניהו היתה כנה לחלוטין, ולקחה בחשבון את הידידות בין צרפת לישראל. שני המנהיגים הכירו בכך שיש ביניהם חילוקי דעות אבל גם הבהירו כי הם מעוניינים שכל אחד מהצדדים יבין את השני. הנשיא מקרון הדגיש בפני נתניהו את המחויבות של צרפת לביטחון ישראל והזכיר כי צבא צרפת היה מעורב בהדיפת ההתקפות האיראניות נגד ישראל".

"מקרון הדגיש כי לישראל יש זכות להגן על עצמה וכי ההתקפות על ישראל מצד איראן או שלוחיה צריכות להיפסק. מקרון גם הבהיר לנתניהו כי הוא סבור שהגיע הזמן להפסקת אש כעת. מקרון ציין כי אספקת נשק, הארכת המלחמה בעזה והרחבת המלחמה ללבנון לא יספקו ביטחון לישראל ולשאר הגורמים באזור. מקרון ציין כי יש למצוא פתרון מדיני שיתן ביטחון לישראל ולכל שאר האזור".

שר החוץ הצרפתי החדש ז'אן נואל בארו יגיע לישראל מחר, וישתתף בטקס זיכרון לקורבנות מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר וייפגש עם שר החוץ ישראל כ"ץ, עם השר רון דרמר ועם בכירים ישראלים נוספים.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון הנשיאות בפריז, 19 ביוני 2024. רויטרס
נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון הנשיאות בפריז, 19 ביוני 2024/רויטרס

בראיון לתחנת רדיו בצרפת אתמול קרא מקרון לאסור על העברת נשק לישראל שישמש אותה למלחמתה בעזה. "אני חושב שהיום, העדיפות היא לחזור לפתרון מדיני, להפסיק לספק נשק עבור הלחימה בעזה", אמר בריאיון לרדיו. "צרפת לא מספקת שום דבר", הוסיף.

במהלך המלחמה נשיא צרפת עמנואל מקרון סיפק מספר הצהרות נגד המלחמה של ישראל בעזה. "ישראל חייבת להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה", אמר מקרון בריאיון ל-BBC בארמון האליזה, והוסיף, "אין הצדקה" להפצצות ואמר כי הפסקת אש תועיל לישראל, שפתחה במלחמה בעקבות הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, שבו נרצחו כ-1,200 איש.

מקרון, תוך הכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, הוסיף: "אנו קוראים להם להפסיק את ההפצצות הללו" בעזה. עם זאת, הוא הדגיש כי צרפת "מגנה בבירור" את פעולות הטרור של חמאס. כשנשאל אם הוא רוצה שמנהיגים נוספים - כולל בארצות הברית ובבריטניה - יצטרפו לקריאותיו להפסקת אש, השיב: "אני מקווה שכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully