וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: כל נמלי התעופה במדינה מבטלים את הטיסות הלילה

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 18:38

בצל ההכנות לתקיפה הישראלית בתגובה למתקפה האיראנית על ישראל, בסוכנות הידיעות האיראנית "מהר" דווח שהחל מהערב ועד למחרת ביום שני בבוקר, כל הטיסות בנמלי התעופה של המדינה יבוטלו

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

בצל האיומים של ישראל להגיב בקרוב על מתקפת הטילים של משטר האייתוללות, סוכנות הידיעות האיראנית MEHR מדווחת הערב (ראשון) מפי גורם רשמי כי כל הטיסות בנמלי התעופה של המדינה יבוטלו החל מהיום מהשעה 21:00 בערב ועד מחר בשעה 6:00 בבוקר.

לקראת אפשרות של תקיפה משמעותית באיראן בתגובה למתקפת הטילים השנייה שהתמקדה בבסיסי צה''ל, עומדות בפני הדרג המדיני מספר דילמות באשר לאופי התגובה של צה''ל על אדמת איראן. ישנם מספר יעדים אסטרטגיים ובעלי חשיבות לאיראנים. על הפרק: מטרות צבאיות, הנפט האיראני, מטרות שלטון או פרויקט הגרעין.

האם ישראל מסוגלת לתקוף לבדה את הגרעין האיראני?
לחיל האוויר הישראלי יש יכולות שיגור טילים מרחוק מטווחים של מאות ק"מ ובכך לצמצם את טווח התדלוק והיקף המטוסים שיכולים להשתתף בתקיפה, ואת טווח החשיפה של המטוסים למכ"מים ולטילים של איראן. כמו כן, יכולות התדלוק המוכחות של חיל האוויר לטווחים של 1,800 קילומטרים מאפשרים טיסה של מגוון מטוסי קרב לטווחים רחוקים ובכך להגדיל את מכת האש הראשונה על איראן. חשוב להדגיש, כי בנוסף למטוסי האף-35 מסוג "אדיר", מטוסי האף-15 ומטוסי האף-16 יודעים להתמודד עם מערכות הגנה אוויריות מתקדמות מאוד כולל השמדתן.

נפילת טיל ששוגר מאיראן בתל שבע אצל משפחת אבו סריחאן, 1 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת טיל ששוגר מאיראן בתל שבע שבדרום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למתקפה ישראלית באיראן עלולים להיווצר סיכונים שעל הדרג המדיני לקחת בחשבון. ניתן להעריך, שלתגובה רחבה של חיל האוויר הישראלי, האיראנים לא יעמוד מנגד ויגיבו שוב ואף בחריפות יותר, ולשם כך התקיפה הראשונה במידה ותהיה רחבה ולא נקודתית תצטרך לגרוע יכולות אסטרטגיות של איראן כדי לשלול מהם תגובה רחבה ואוטומטית לעבר בסיסי צה''ל והעורף הישראלי. יצוין, כי לפי פרסומים זרים יש לישראל יכולת מכה שנייה באמצעות טילים בליסטיים ושלישית באמצעות צוללות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully