וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדה: אונר"א לא תוכל לפעול בשטח ישראל

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 19:51

ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעות החוק שנועדו לשים קץ לפעילות הארגון בארץ. ההצעות קובעות כי הסוכנות לא תוכל להפעיל נציגות בישראל ומעמדו הדיפלומטי יבוטל. יו"ר הוועדה, ח"כ אדלשטיין: "ב-7 באוקטובר בעיית אונר"א נחשפה במלוא שטניותה"

פשיטת צה"ל על מתחם אונר"א ברצועת עזה. 20 ביולי 2024/דובר צה"ל

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את חוקי אונר"א שנועדו להפסיק את פעילות הארגון בישראל. הצעות החוק של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), רון כץ (יש עתיד), דן אילוז ובועז ביסמוט (ליכוד), ושרן השכל (הימין הממלכתי), קובעות, בין השאר, שאונר"א לא תוכל להפעיל נציגות, לספק שירותים או לקיים כל פעילות בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, שמעמדו הדיפלומטי של הארגון יבוטל ויישללו אשרות דיפלומטיות מאנשי אונר"א.

בנוסף, אונר"א לא תהיה זכאית להטבות מס מטעם מדינת ישראל. לאחר אישור ההצעה בוועדה החוק צפוי לעלות לאישור בקריאה שניה ושלישית במליאה. ח"כ מלינובסקי קראה ליו"ר הכנסת "להעלות את החוק בהקדם האפשרי כדי שנוכל להיפטר מאונר"א אחת ולתמיד".

פשיטת צה"ל על מתחם אונר"א ברצועת עזה. 20 ביולי 2024. דובר צה"ל
פשיטת צה"ל על מתחם אונר"א ברצועת עזה/דובר צה"ל

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר בסיום הדיון: "אונר"א Is Out!" בעיית אונר"א לא החלה ב 7 באוקטובר, אלא רק צפה ונחשפה במלוא שטניותה. מזה שנים ארוכות שחברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית מעלים את הנושא ומקדמים הצעות חוק בנושא. כולנו ראינו את הפעילות של אונר"א בשביעי באוקטובר - דאגה ל'סעד ולתעסוקה' לא הייתה שם. אנחנו יודעים שחלק מהחטופים הוחזקו בידי עובדי הארגון".

הצעות החוק שאושרו היום התעכבו לפני שבועיים בגלל קרבות אגו בין חברי הכנסת. לוואלה נודע כי יו"ר הוועדה אדלשטיין ביקש לאחד את כל הצעות החוק של חברי הקואליציה והאופוזיציה להצעה אחת שהתגבשה במהלך הדיונים יחד עם הייעוץ המשפטי וגורמי המקצוע. אגו פוליטי הוביל לכך שמאז חברי הכנסת נאבקים ביניהם על הקרדיט: מי יהיה חתום ראשון על ההצעה וייחשב מי שהוביל אותה. בעקבות כך, ההצבעות והדיון שהיו אמורים להתקיים מחר - בוטלו ולא ברור מתי החקיקה תקודם מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דיון ועדת חוץ וביטחון על שילוב תלמידי ישיבות בחוק שירות ביטחון, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר הוועדה אדלשטיין: "אנחנו יודעים שחלק מהחטופים הוחזקו בידי עובדי הארגון"./פלאש 90, יונתן זינדל

ארגון אונר"א, שהוקם כדי לסייע לאוכלוסייה הפלסטינית, נחשף פעם אחר פעם ככזה שמאפשר פעילות טרור, או אף תומך בה באופן פעיל. בחודש ינואר, ארגון "UN Watch", ששם לעצמו למטרה לפקח על פעילות האו"ם, פרסם תחקיר, לפיו 20 מורים של אונר"א חגגו את טבח 7 באוקטובר בקבוצת טלגרם שבה הם חברים. תחקיר הארגון מצא כי המורים קראו למחבלי חמאס שביצעו את מעשי האונס והרצח "גיבורים" ושיבחו אותם על "החינוך הטוב שקיבלו".

המורים שיתפו גם תמונות של נרצחים ושל בני ערובה, שלוו בקריאות לרצח, אונס ועינויים. על פי התחקיר, קבוצת הטלגרם שבה פורסמו דברי השבח האלו, היא קבוצה מקצועית שנפתחה במטרה להעביר לוחות זמנים, חומרי לימוד ומידע חשוב בין מורי ארגון הסיוע של האו"ם. אחד המורים בקבוצה, וואסים אולא, שיתף סרטון אלים ממתקפת חמאס, רגע אחרי שעדכן את חברי הקבוצה כי "המשכורות ישולמו ביום ראשון".

חיילי צה"ל מחוץ למטה אונר"א בעזה.. Dylan Martinez, רויטרס
חיילי צה"ל מחוץ למטה אונר"א בעזה./רויטרס, Dylan Martinez

בוועדת החוץ והביטחון אומרים: "יצוין כי ההצעות אושרו לאחר דיונים רבים שקיימה הוועדה, חלקם גלויים וחלקם חסויים. בדיונים הגלויים שמעה הוועדה ארגונים חברתיים, חוקרים, ונציגי משפחות שכולות, ביניהן גם כאלה שעובדי אונר"א השתתפו בהחזקתם בעזה או נטלו חלק ברציחתן. בנוסף התקיימו ישיבות רבות בין גורמי המקצוע לבין צוות הייעוץ המשפטי לוועדה, בהובלת עו"ד מירי פרנקל שור, על מנת לגבש נוסח מוסכם ככל האפשר, הנותן מענה רחב למגוון הנושאים שהועלו בדיונים."

ח"כ דן אילוז, מיוזמי הצעת החוק, כתב עם העברת הנוסח לקריאה שנייה ושלישית: "אונר"א הפכה מזמן ממוסד הומניטרי לכלי שרת בידי הטרור, תוך שהיא חרגה מתפקידה, והפכה לבעלת ברית של חמאס במאבק נגד ישראל. הצעת החוק שלי לניתוק הקשרים עם אונר"א היא הכרחית לביטחונה של ישראל ולשמירה על ריבונותנו. כל מי שמסייע לטרוריסטים לא ייהנה מהחסות והחסינות של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully