וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ידון בעתירה נגד היועמ"שית בבקשה להורות לה לפתוח בחקירה על הדלפת הסרטונים משדה תימן

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 14:31

החלטתו של השופט סולברג ניתנה בשל העתירה שהוגשה נגד בהרה-מיארה, בבקשה זו תפתח בחקירה נגד מדליפי הסרטונים, בהם נראים חיילי מילואים מבצעים עבירות לכאורה בעציר פלסטיני. בפרקליטות השיבו לעותרים, עמותת "בחרנו בחיים!", שעליהם לפנות לפרקליטות הצבאית בנושא

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, החליט היום (ראשון) שבג"ץ ידון בהקדם בעתירה שהוגשה נגד היועמ"שית גלי בהרב-מיארה. לפיה, יש לפתוח בחקירה נגד מי שהדליף את הסרטונים ממצלמות האבטחה, שתיעדו את חיילי המילואים בשדה תימן מבצעים לכאורה עבירות בעציר פלסטיני.

החלטתו של סולברג, ניתנה חרף עמדת הפרקליטות שהוגשה לבית המשפט, ולפיה יש לדחות את העתירה על הסף בשל היותה עתירה מוקדמת ועוד לא בשלה העת להכריע בה. בפרקליטות הדגישו בעמדתם כי השיבו לעותרים, עמותת "בחרנו בחיים!", ועליהם לפנות לפרקליטות הצבאית שאמונה על הטיפול בנושא ולא ליועצת המשפטית לממשלה ולפרקליטות המדינה.

דיון הארכת מעצר לחיילים החשודים בתקיפת מחבל נוח'בה. בית ליד, 4 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
לפתוח בחקירה נגד מי שהדליף את הסרטונים ממצלמות האבטחה בשדה תימן./שלומי גבאי

החלטתו של השופט סולברג מעמידה את בית המשפט בין חופש העיתונות והשמירה על מקורות לבין פגיעה בזכויות הנחקרים. עם זאת, בעבר, בג"ץ לא מיהר להתערב בשיקול הדעת של היועמ"שית בפתיחת חקירה מהסוג הזה, וספק רב אם בכלל דיון בעתירה יועיל. שכן מי שאמון על הנושא היא הפרקליטות הצבאית ולא פרקליטות המדינה כאמור. לכן, החלטתו של השופט סולברג מעוררת תהיות רבות לאור המתקפה ספגה מערכת המשפט בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully