וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: לא זיג-זג ולא יו-יו, רק פינוקיו

עו"ד דורון שמואלי

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 8:56

עכשיו אפשר לומר שלשקרן שמכהן בראשות הממשלה הצטרף השבוע חבר-עמית למלאכת השקרנות, שאולי אף עולה על רבו. שניים שבשם האינטרס האישי וההישרדות הפוליטית עלולים לסכן את ביטחונה של המדינה, את כלכלתה ואת החוסן החברתי שלה.

כמות מילים סבירה למאמר לא תספיק לאמירות הקשות של סער בגנות נתניהו ולכל הבטחותיו החד-משמעיות, בפני פוקר שמשחק אותה קשוח, לפיהן לא יישב עימו בשום ממשלה. אין דרך אחרת מאשר להגדיר אותו כשקרן, תחמן ואינטרסנט. הכי רחוק מפטריוט.

כבר לפני קצת יותר משנה, בזמן שניסיון המהפכה המשטרית היה בעיצומו, החלו השמועות על גישושים לכניסת סער לממשלת נתניהו. באחד הימים, במקרה, ישבנו שנינו בסמיכות, הוא - "הצדיק שומר המצוות" יחד עם זוגתו וילדו ואני עם אשתי, במסעדת דגים ושרצים ידועה ומפורסמת בעכו (לא כשרה בעליל) והחלפנו מילות שלום. פניתי אליו לאור השמועות בתקשורת ואמרתי לו: "גדעון, אני מפציר בך, אל תיתן יד לחיזוק ממשלת הזדון הזאת, אל תכנס ואל תחזק את נתניהו". תשובתו:" דורון, נראה לך? לי אתה אומר את זה? אין סיכוי!". אצל אופירה וברקו סער התחייב לא לשבת עם נתניהו וכשנתבקש על ידם לחתום על מסמך התחייבות, הוא חתם, תוך שסינן לאופירה: "את חושבת שהמילה שלי לא מספיקה?". עכשיו כל העם יודע שהמילה והחתימה שלו אינן שוות דבר.

במקרה אחר - כך השיב לשאלת המשך של בן כספית ועמית סגל אחרי שהתחייב בפניהם בשידור בערוץ 12 לא לשבת עם נתניהו: "אני לא זיג-זג ולא יו-יו". נכון סער, אתה כנראה רק פינוקיו. עוד אמר סער: "כל ממשלה שבראשה יעמוד נתניהו תהיה ממשלה שתשרוד בזכות דילים פוליטיים ולא בזכות טובת הציבור. אנחנו לא ניקח חלק בזה", "לא אשב בממשלה עם נתניהו כי הוא מייצג גישה שמסכנת את עתידה של מדינת ישראל", "נתניהו מוביל קו קיצוני, מסית ומפלג, ואינו ראוי להנהיג את המדינה".

על פיטורי יואב גלנט ב-2023 בגלל שהזהיר כי המהפכה המשטרית של לוין, רוטמן ונתניהו מסכנת את בטחון המדינה - הגיב סער שמדובר ב"מעשה של טירוף המעיד על היעדר מוחלט של שיקול דעת", והוסיף כי "אין תקדים בתולדות ישראל לשר ביטחון שפוטר בגלל שהתריע, כמתחייב מתפקידו, על סכנה ביטחונית". סמוך לפרישתו מהליכוד דווח כי סער אמר ש"הנאמנות לדרך הוחלפה בפולחן אישיות לאדם בשר ודם", וכן ש"המפלגה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים של ראש הממשלה, כולל כאלה הנוגעים למשפטו".

סער מסיר עוקבים

האופורטוניזם של גדעון סער שובר שיאים. עזב את הליכוד, עזב את גנץ ואייזנקוט, ועכשיו עוזב עקרונות מאז'וריים עליהם נאבק כאשר עוד נתפס כפוליטיקאי ישר. מאז שפרש מהממשלה ופירק את השותפות עם גנץ, סער היבשושי ונטול הכריזמה חשב כנראה שהעם יילך אחריו וגילה עד מהרה שהוא לא מתקרב לאחוז החסימה. בסקרים שונים שבוצעו התברר שסער מוריד קולות, או בשפת האינסטגרם, "מסיר עוקבים".

סער, שעדיין רוצה להיות שר הביטחון ובחוצפתו חושב שהוא מתאים לתפקיד, נכנס השבוע לממשלה מטורללת כדי להציל ממשלה וראש ממשלה שמנסים לקדם מה שהיה רע בעיניו, עד שהבין שהקריירה הפוליטית שלו בסכנה קיומית. העובדה שבגלל הממשלה הזו גם מדינת ישראל הגיעה עד כדי סכנה קיומית, היא כנראה משנית בדיל הזה. מהפכה משטרית? חוק הגיוס וההשתמטות, סכנה שהתקציב לא יעבור בגלל איומי החרדים? פיטורי שר ביטחון שמכיר את המערכת בזמן שמתרגשת עלינו המלחמה הקשה והמסוכנת בתולדות המדינה? הצחקתם כנראה את סער ונתניהו.

אלו אינם שקולים כנראה בעיני סער מול הצלת הקריירה שלו ושל נתניהו, שעל כיסאם הם נלחמים. שניהם נקלעו לאותה סירה, לבדם בלב ים. בעגה הצבאית זה נקרא שילוב זירות, בעגה הפוליטית - סלט פירות באושים.

האופורטוניסט הזה, שכשל לדבריו ארבע פעמים במבחני נהיגה ועד היום אינו כשיר לנהוג אפילו על קורקינט חשמלי, מבקש לקבל את הגה הביטחון לידיו. אבוי לנו לאן הוא ושותפו מקיסריה יובילו אותנו.

סער מחזיק בתעודת עורך דין. אני מציע שכאשר יחליט לבגוד שוב בנתניהו או כאשר ייבעט החוצה על ידו, שיפתח משרד עורכי דין. הצלחתו מובטחת. הוא מומחה להפוך כל מציאות, תובע לנתבע ונתבע לתובע. העיקר שהאינטרס האישי שלו יתמלא בשכר טרחה תועלתני ושמן לכיסו.

**
הכותב כיהן בעבר כח"כ מטעם צומת ושימש כיועצו לענייני חקלאות של רה"מ אריאל שרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully