וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת מקרון: "לאסור על העברת נשק לישראל שישמש למלחמתה בעזה"

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 16:54

בראיון שסיפק לתחנת רדיו בצרפת, התייחס הנשיא הצרפתי מקרון לסוגיית משלוחי הנשק לישראל ואמר "אני חושב שהיום, העדיפות היא לחזור לפתרון מדיני, להפסיק לספק נשק ללחימה בעזה". לפני 4 חודשים, צרפת אסרה על התעשיות הביטחוניות בישראל להשתתף בתערוכת הנשק החשובה בעולם

נאום מצולם של נשיא צרפת עמנואל מקרון בעצרת להשבת החטופים/מטה המשפחות

נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא היום (שבת) בראיון לתחנת רדיו בצרפת, לאסור על העברת נשק לישראל שישמש אותה למלחמתה בעזה. "אני חושב שהיום, העדיפות היא לחזור לפתרון מדיני, להפסיק לספק נשק עבור הלחימה בעזה", אמר בריאיון לרדיו. "צרפת לא מספקת שום דבר", הוסיף.

במהלך המלחמה נשיא צרפת עמנואל מקרון סיפק מספר הצהרות נגד המלחמה של ישראל בעזה. "ישראל חייבת להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה", אמר מקרון בריאיון ל-BBC בארמון האליזה, והוסיף, "אין הצדקה" להפצצות ואמר כי הפסקת אש תועיל לישראל, שפתחה במלחמה בעקבות הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, שבו נרצחו כ-1,200 איש.

מקרון, תוך הכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, הוסיף: "אנו קוראים להם להפסיק את ההפצצות הללו" בעזה. עם זאת, הוא הדגיש כי צרפת "מגנה בבירור" את פעולות הטרור של חמאס. כשנשאל אם הוא רוצה שמנהיגים נוספים - כולל בארצות הברית ובבריטניה - יצטרפו לקריאותיו להפסקת אש, השיב: "אני מקווה שכן".

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע להצביע בקלפי בבחירות לפרלמנט בפריז, 30 ביוני 2024. רויטרס
"יש לעצור את העברת הנשק". נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע להצביע בקלפי בבחירות לפרלמנט בפריז/רויטרס

ממשלת צרפת קיבלה החלטה נוספת לרעת ישראל במהלך המלחמה. במשרד הביטחון ובתעשיות הביטחוניות עודכנו על ביטול השתתפותן של חברות ישראליות בתערוכה יורוסאטורי שהתקיימה השנה בפריז. בתגובה לפעילות הישראל בעזה, בממשלה הצרפתית החליטו בהחלטה חסרת תקדים לאסור את השתתפותן של החברות הישראליות בתערוכת הנשק היוקרתית. 60 חברות מישראל היו אמורות להציג בתערוכה בפריז ב-17 ביוני, וכוללת ביתן ישראלי בחסות משרד הביטחון. ההשתתפות כרוכה בהשקעה של מיליוני דולרים בהטסת אמצעי לחימה מישראל, הכנת תצוגות והזמנת טיסות וחדרי מלון למאות אנשי שיווק ומכירות.

יורוסאטורי היא תערוכת הנשק החשובה בעולם לתחומים כמו נשק יבשתי, מערכות ביטחון, מודיעין ואבטחה. היא החלה את דרכה כאחות הקטנה של הסלון האווירי בלה בורז'ה, אבל הפכה לתערוכה חשובה וגדולה יותר, כאשר קיומה בפריז מהווה אטרקציה לא פחות בעיני מערכות הביטחון בעולם, מאשר מערכות הנשק המוצגות בה.

מלבד התעשייה האווירית, אלביט ורפאל, רשומות לתצוגה בתערוכה חברות כמו יצרנית הכטב"מים אירונאוטיקס, יצרנית הכטב"מים התוקפים יוויז'ן, יצרנית הרחפנים הלוחמים רובוטיקאן, יצרנית מצלמות הביטחון העין השלישית ועד חברות קטנות כמו יצרנית הסוללות הצבאיות אפסילור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully