וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל בהכנות לתקיפה באיראן: "זה יהיה רציני ומשמעותי - ולא אירוע צד"

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 13:22

ההמלצה בצבא היא לענות למתקפה האיראנית, במהלכה שוגרו 201 טילים לישראל, באופן ישיר ו"משמעותי", מבלי לפרט בשעה זו כיצד. באותה העת, הלחימה נמשכת בשש זירות נוספות. בצה"ל טוענים כי התנאים מאפשרים לשנות את המציאות הביטחונית לא רק ליד הגבול - אלא בלבנון כולה

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

"זה יהיה רציני ומשמעותי ולא אירוע צד": בצה"ל מתייחסים היום (שבת) למתקפת גמול על שיגור הטילים מאיראן. בצה"ל מבהירים כי הלחימה מתנהלת ב-7 זירות שונות במקביל, כשלצד המשך הלחימה בעזה ואיו"ש, הכוחות מנהלים מאבק גם בלבנון, איראן ושלוחותיה - תימן, סוריה ועיראק.

איראן ושלוחותיה

המאבק באיראן מוגדר כמאבק ישיר, ולכן הערכה היא שהאיראנים לא יפעלו רק באמצעות שלוחותיהם בלבנון, סוריה, רצועת עזה, תימן ועיראק. בצה"ל מתכוונים להגיב באופן משמעותי אך לא ירחיבו על סוג התגובה. מאחר והאיראנים שיגרו 201 פריטים מאיראן לישראל וחלקם פגע. לכן בצה"ל קיימת המלצה רחבה להגיב לתקיפה האיראנית תוך צמצום הסיכונים והרחבת ההזדמנויות.

בתוך כך, בצה"ל כי טוענים כי מערכות ההגנה הוכיחו את עצמן במהלך מתקפת הטילים השבוע.

בד בבד, נערכות פעולות לסיכול העברת נשק מאיראן לחיזבאללה דרך סוריה ותימן. בצה"ל מבהירים כי הם נחושים לסכל הברחות אמל"ח. גורמים בצה"ל מסרו כי לאחר שהותקפו בתימן נמל ימי באמצעותו הח'ותים לקבל תזקיקי נפט מהים ושתי תחנות כוח - ישנה היערכות לפעולה הבאה.

תקיפה בביירות. 4 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה בביירות. 4 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לבנון

צה"ל פועל בפשיטות ממוקדות כדי לנקות את השטח מתשתיות התקפיות ולהרחיק פעילי חיזבאללה - זאת במטרה להשיב את תושבי הצפון בביטחה לבתיהם. אותרו כמויות משמעותיות של אמצעי לחימה, בהם טילי קורנט רבים. לפי הערכות, רק מתחילת הפעילות הקרקעית בלבנון נהרגו 400 פעילי חיזבאללה. מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים של חיזבאללה חוסלו, בהם מפקדי גזרות הר דב, מרווחין, מרכבה ואזורים נוספים רבים.

בביירות, המיקוד הוא תקיפה מפקדות, מחסנים, ונזקים גדולים ברובע השיעי של הדאח'יה שכמעט פונתה מאזרחים באופן מוחלט. כולל פגיעה באמצעי פיקוד ושליטה בביירות והאזור.

כמו כן, הוטל סגר צבאי על לבנון ובאגף המבצעים של המטכ"ל מחליטים מה יינחת במדינה ומה לא. נפגעו מעברים צבאיים ואזרחיים להעברת אמל"ח מסוריה, וכלי טיס לא מאויישים עורכים סיורים קבועים בנקודות המעבר. גם ביממה האחרונה מטוסים איראניים הסתובבו לאחור - לפני שנכנסו למרחב האווירי של לבנון.

בצה"ל מבהירים כי אין כוונה לראות ביום שאחרי הלחימה את חיזבאללה בגבול לבנון. בשורות הצבא רואים כי יש פוטנציאל לשינוי רחב יותר בלבנון אך עוד יש תהליך לחימה רחבה ומתמשכת להשגת מטרות המלחמה. לפי הערכות אלה, התנאים בשלב הזה מאפשרים פוטנציאל לשינוי המציאות הביטחונית לא רק בדרום לבנון אלא גם בלבנון כולה.

עזה

מרבית המנהרות בציר פילדלפי, התגלו והושמדו - אך הלחימה ברפיח ולאורך הציר נמשכת. בפיקוד דרום נערכים להרחבת המסדרון ההומניטרי, תוך תגבור המאמץ ההתקפי.

יהודה ושומרון

מאמצי סיכול הפיגועים בגזרה נמשכים, בהם מתקפת כלי טיס בטול כרם של התארגנות גדולה מאוד לביצוע פיגועים. האזור כולו תוגבר בגדודי מילואים .

שיתופי פעולה בינלאומיים

בצה"ל מצפים לשיתוף פעולה מבעלות בריתן של ישראל, בהן ארה"ב, שגם להם עניין בכל מה שקשור להגנה מפני התוקפנות האיראנית. בצה"ל אומרים כי העולם המערבי מבין כי בישראל נחושים לסלק איומים בלבנון ובעזה וכי לא ניתן להבליג על המתקפות האיראניות.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully