וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צהובון בריטי שכר את הכתב בבגדד שפוטר

רויטרס

1.4.2003 / 3:44

פיטר ארנט פוטר מרשת אן.בי.סי לאחר שאמר לטלוויזיה העיראקית כי "תכנית המלחמה האמריקאית נכשלה"; לא הספיק להיות מובטל יממה, עד שמצא משרה ב"דיילי מירור", המתנגד בחריפות למלחמה

הצהובון הבריטי "דיילי מירור" הודיע היום כי שכר את שירותיו של הכתב האמריקאי, פיטר ארנט, שפוטר בידי רשת הטלוויזיה האמריקאית אן.בי.סי, לאחר שאמר בראיון כי "תכנית המלחמה האמריקאית נכשלה". "אני מדווח את האמת על מה שקורה בבגדד, ולא אתנצל על כך", אמר ארנט לצהובון, המתנגד בחריפות למעורבות בריטניה במלחמה בעיראק. "אני עדיין המום ומלא פחד מכך שפוטרתי", הוסיף.

ארנט, 68, אמר בראיון שהעניק לטלוויזיה העיראקית, כי חבריו העיראקים מסרו לו שברחוב קיימת תחושה של "לאומיות והתנגדות למעשיהן של ארה"ב ובריטניה". בהמשך אמר כי ארה"ב מבצעת הערכה מחדש של תכנית המלחמה שלה ומעכבת את ההתקדמות לשבוע. "התכנית הראשונית נכשלה בגלל ההתנגדות העיראקית. עכשיו הם עסוקים בתכנון של תכנית חדשה. ברור שהאמריקאים טעו בשיפוט של הנחישות של הכוחות העיראקים", אמר.

בהמשך, הוסיף ארנט כי בארה"ב יש גל הולך וגובר של התנגדות למלחמה ולנשיא, ג'ורג' בוש. "הדיווחים שלנו על ההתנגדות העיראקית מועברים לארה"ב. זה עוזר למתנגדי המלחמה לפתח את הטיעונים שלהם", אמר.

לאחר הראיון כינה אנרט את דבריו "טעות בשיפוט" והתנצל עליהם. עם זאת הוסיף: "אמרתי את מה שכולם יודעים על המלחמה". רשת הטלוויזיה הגנה תחילה על דבריו, וטענה כי הראיון לטלוויזיה העיראקית היה "פרשנות אישית של המצב". לעומת זאת היום בבוקר שינתה הרשת את עמדתה בנושא. לאחר שיחה שקיים העיתונאי עם נשיא החברה, ניל שפירו, הודיעה הרשת כי הכתב לא יעבוד יותר עבורה.

דוברת הרשת, אליסון גולסט, אמרה כי "זו היתה טעות מצידו של מר ארנט להעניק ראיון לטלוויזיה העיראקית הנשלטת בידי הממשל, במיוחד בתקופת מלחמה. זו היתה גם טעות לדון בדעותיו האישיות באותו הראיון".

חברת הקונגרס האמריקאי, אילנה רוז להטינן, אמרה לרשת "פוקס" כי הערותיו של ארנט היו "קפקאיות ופשוט משוגעות". מפקד כוחות הקואליציה, הגנרל טומי פרנקס, הכחיש אף הוא את דיווחי של ארנט, באחד מתדרוכיו היומיים, השבוע.

"הגעתי אל הנחלה"

ארנט, יליד ניו זילנד, קיבל פרס פוליצר על דיווחיו מוויטנאם לרשת איי.פי. הוא זכה לתהילה בעקבות מלחמת המפרץ הראשונה, כאשר עבד עבור רשת סי.אן.אן וקיים ראיון בלעדי עם נשיא עיראק, סדאם חוסיין. בתור אחד מאנשי הטלוויזיה האמריקאים היחידים שנשארו בתקופה האחרונה בבגדד, העביר ארנט דיווחים שוטפים לרשת אן.בי.סי ולחברות הבת שלה, סי.אן.בי.סי ואמ.אס.אן.בי.סי.

אין זו הפעם הראשונה בה הוא מפוטר מרשת טלוויזיה. ב-1998 האשים ארנט את הכוחות האמריקאים בשימוש בגז מסוג סרין בכפר בלאוס ב-1970. היה זה במסגרתו עבודתו עבור רשת סי.אן.אן. שני עובדי התחנה פוטרו, וארנט ננזף בעקבות הדיווח - ממנו הסתייגה הרשת מאוחר יותר. לאחר שהחוזה עמו לא חודש - עזב ארנט את התחנה.

גם במלחמת המפרץ הראשונה לא היה מרוצה הממשל של ג'ורג' בוש האב מדיווחיו של ארנט, שהואשם בניהול תעמולה אנטי אמריקאית. זאת, לאחר שדיווח כי האמריקאים הפציצו מפעל ליצור חלב תינוקות, בניגוד לטענת הממשל כי מדובר במפעל ליצור נשק ביולוגי.

במקור, הגיע ארנט לעיראק בתקופה האחרונה לא ככתב של אן.בי.סי, אלא כעיתונאי המועסק עבור התכנית "נשיונל ג'אוגרפיק אקספלורר", של רשת אם.אס.אן.בי.סי. רק בהמשך החל להעביר דיווחים לרשת האם. השתתפותו בתכנית המקורית, אגב, תופסק גם כן.

בראיון שהעניק למדריך הטלוויזיה "טי.וי גייד", אמר ארנט כי "הרגיש שהגיע אל הנחלה" בדיווחיו האחרונים מעיראק. "כעסתי מאוד על טד טרנר וטום ג'ונס (ראשי הסי.אן.אן) כשהם גירשו אותי לכלבים אחרי שסיכנתי את חייהם עבורם והכנסתי להם מיליארדים. עכשיו הם נעלמו, העיראקים גרשו את סי.אן.אן מבגדד, ואני עדיין כאן", התרברב. לדבריו, העיראקים התירו לו לשדר מבגדד בגלל שכיבדו אותו, וראו אותו כ"עמית לוחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully