וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תשלב רכיבים מלינוקס

1.4.2003 / 9:36

בלעדי: ענקית התוכנה מרדמונד שילמה סכום לא ידוע ללינוס טורבלדס, ממציא לינוקס, עבור זכויות היוצרים על מערכת ההפעלה; תשווק אותה תחת השם לינוקס XP

בידיעה בלעדית לוואלה! נודע כי מיקרוסופט העולמית תשלב רכיבים ממערכת ההפעלה לינוקס אל מערכות ההפעלה מתוצרתה. המערכת הראשונה של מיקרוסופט שתשלב את הרכיבים הללו היא חלונות XP.

שיתוף הפעולה התאפשר לאחר שמיקרוסופט חתמה על הסכם עם לינוס טורבלדס, ממציא לינוקס. בהסכם העביר טורבלדס את זכויות היוצרים על מערכת ההפעלה לידי מיקרוסופט. גורמים המקורבים לעיסקה מסרו כי את המו"מ בין מיקרוסופט לטורבלדס, ניהל ביל גייטס באופן אישי. גייטס וטורבלדס סיכמו את הפרטים בסוף השבוע האחרון באחוזתו של גייטס.

מקורביו של טורבלדס סיפרו למערכת וואלה! מחשבים כי טורבלדס הרגיש שנעשה לו עוול בעקבות הפופולריות הגדולה של לינוקס. חברות הפצה רבות של לינוקס ראו רווחים יפים מן המערכת, אולם טורבלדס עצמו לא הרוויח דבר. "הוא הסתכל על ביל גייטס ופשוט חשב שהוא גם צריך להיות עשיר כמוהו" סיפר חבר קרוב.

משתמשי לינוקס ברחבי העולם כבר הביעו תדהמה מן הצעד, אולם הודיעו כי ילכו אחרי טורבלדס "באש ובמים" על מנת לשמר את רוחה המקורית של לינוקס.

עדיין לא ברור אם מיקרוסופט תשלב רכיבים בודדים מלינוקס או את מערכת ההפעלה כולה. הגרסה הראשונה הצפוייה משיתוף הפעולה הזה היא לינוקס XP שעתידה לצאת בתחילת ספטמבר. לאחר מכן צפויות גרסאות חלונות נוספות ואף גרסאות לשרתים.
דובר מטעם מיקרוסופט הודה כי החברה אכן רכשה את הזכויות ללינוקס, אולם סירב להוסיף פרטים על העסקה או על סכומי הכסף שהיו מעורבים בה. "מיקרוסופט עשתה עיסקה טובה" אמר הדובר ולא הוסיף.

***
לקוראינו היקרים, מדובר כמובן במתיחה של אחד באפריל. מקווים שחייכתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully