וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן במסר לנתניהו: אף נשיא לא עזר לישראל יותר ממני - כדאי שביבי יזכור את זה

עודכן לאחרונה: 4.10.2024 / 21:46

לשאלה האם נתניהו מסרב לקדם עסקת חטופים כדי לסייע לטראמפ בבחירות ענה ביידן במסיבת עיתונאים שהוא "לא יודע". באשר לתגובה הישראלית למתקפה האיראנית אמר ביידן שישראל עדיין לא החליטה כיצד להגיב, אך המליץ לה לחשוב על אלטרנטיבות לפגיעה בשדות נפט

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שיגר הערב (שישי) מסר פומבי לראש הממשלה נתניהו על רקע המשך המלחמה בעזה ובלבנון והיערכות לתקיפה אפשרית באיראן. "אף ממשל אמריקני לא עזר לישראל יותר מהממשל שלי - אני חושב שכדאי לביבי לזכור את זה", אמר ביידן.

למה זה חשוב

  • ביידן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בבית הלבן בתשובה לשאלה האם נתניהו מסרב לקדם הסכם לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה כדי לסייע לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-5 בנובמבר.
  • "האם הוא רוצה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב? אני לא יודע, אבל אני לא הייתי בונה על זה (שטראמפ ינצח, ב"ר)", אמר ביידן.
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במוקד החדשות

  • ישראל וארה"ב קיימו בימים האחרונים מגעים בנוגע לאפשרות של פעולה צבאית ישראלית נגד איראן בתגובה למתקפת הטילים האיראנית. ביידן אמר כי ישראל עדיין לא החליטה כיצד להגיב למתקפה האיראנית.
  • "אם הייתי בנעליהם הייתי חושב על אלטרנטיבות אחרות מאשר לתקוף שדות נפט", אמר ביידן. "לישראל יש זכות להגיב נגד איראן, אבל הם צריכים להיזהר מפגיעה באזרחים".

התמונה הגדולה

  • ביידן אמר כי ארה"ב מנסה לגייס את בנות בריתה בעולם, כמו צרפת ומדינות אחרות להרגיע את המצב במזרח התיכון ולמנוע מלחמה כוללת.
  • "אבל כשיש שלוחים לא רציונלים כמו חיזבאללה והחותים - זה דבר מורכב", אמר הנשיא האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully