וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה מסתכל מפה למטה על היישוב הישראלי ואומר: מפה כבר לא ירו עליו נ"ט"

4.10.2024 / 20:00

סרן נ', מפקד פלוגה בגדוד הנדסה הוקפץ מהלחימה בעזה והיה לקצין הראשון שחצה את הגדר ללבנון בתחילת התמרון. "אנחנו עומדים בשטח ששולט על ישראל. ממש רואים את הכבישים, את האורות, רואים עורף", סיפר נ', שלא חדל תוך כדי לחימה לחשוב על הבית ועל החטופים מחיילי החטיבה

כניסת כוחות אוגדה 98 לשטח לבנון/דובר צה"ל

מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 603, סרן נ' המתגורר בזיקים, הוקפץ מהלחימה ברצועת עזה לאחר ההחלטה לתמרן קרקעית ללבנון, והצטרף לחטיבה המשוריינת 7. כל חיילי הפלוגה נלחמו ברצועת עזה לפני הכניסה ללבנון.

סרן נ' היה לקצין הראשון שחצה את הגדר לדרום לבנון בתחילת התמרון, כשלפניו מספר דחפורים, נגמ"שי נמרה, ולוחמים שמפלסים את נתיב הכניסה עבור שאר הכוחות. זאת כדי לאפשר מעבר מהיר ומוגן מפני טילי נ"ט ומטעני חבלה.

סרן נ', מפקד פלוגה והקצין הראשון שנכנס בתמרון ללבנון. דובר צה"ל
סרן נ', מפקד פלוגה והקצין הראשון שנכנס בתמרון ללבנון/דובר צה"ל

לאחר ההגעה לכפרים וכיבוש השטח, החלו הלוחמים בשלב טיהור המרחב והרס תשתיות טרור. "הפלוגה שלי התמקדה במרחב שממנו שוגרו טילי נ"ט לעבר היישובים בישראל", סיפר נ'. "זו המשימה המרכזית, ואנחנו עדיין מרוכזים בה על בסיס מודיעין. ציפינו להרבה יותר התנגדות בכניסה, אבל כשאתה מגיע לשטח זה הרבה פחות. איך אמר לי אחד הלוחמים? 'זה מזכיר לי 90% את הלחימה בעזה'".

על חשיבות המשימה של הפלוגה בפיקודו אמר נ': "אנחנו עומדים בשטח ששולט על מדינת ישראל. ממש רואים את הכבישים, את האורות, רואים עורף תוך כדי לחימה. היינו בחושך תוך כדי המתקפה לפני כמה ימים מאיראן, מרימים עיניים ורואים את הטילים, ועובר לך בראש 'מה היה קורה אם לא היינו פה בלבנון'. אנחנו מתמרנים ומשפיעים. אתה מסתכל מפה למטה ורואה את היישוב הישראלי, ואתה אומר מפה כבר לא ירו עליו נ"ט...".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
סרן נ', מפקד פלוגה והקצין הראשון שנכנס בתמרון ללבנון. דובר צה"ל
סרן נ', מפקד פלוגה והקצין הראשון שנכנס בתמרון ללבנון/דובר צה"ל

ככל שחולף הזמן, מתרבים פיצוצי המבנים במרחב, כולל השמדת אמצעי לחימה של חיזבאללה. "אנחנו מנסים להתאקלם ולהבין את המרחב", אומר נ'. "שיטת הלחימה של האויב שונה. גם הטכניקות שלנו עוברות התאמה. יש לנו המון ניסיון קרבי, ומה שנשאר זה לעשות התאמה", סיפר נ'. הוא תיאר את ראש השנה בלבנון: "הסתכלתי על הפלוגה בערב למשך כמה דקות, ואמרתי לעצמי שהם מרגישים את המשמעות והחשיבות של הפעילות והעשייה. מנסים לעשות יותר טוב לאנשים בבית, שתהיה שנה טובה ושלווה, גם כדי שאנשים יחזרו לגור בצפון. אנחנו נערכים לפיצוץ מבנים, השמדת מרחבים ופריצת דרכים נוספות בלבנון...".

בנימה אישית הוסיף נ' שהוא נלחם בלבנון, אך הלב חושב על הבית: "אני עדיין מקבל התרעות על שיגורים (זמן קצר לפני שיגורו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל), חושב על החטופים מחטיבה 7 וחברים. אנחנו כאן לעשות את המקסימום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully