וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: ראש המודיעין של חיזבאללה שהה ככל הנראה גם כן בבונקר שהופצץ אמש

עודכן לאחרונה: 4.10.2024 / 19:02

על פי ההערכה, הזיימה, הידוע בכינוי "מורתדא", היה בבונקר בזמן התקיפה שיעדה העיקרי היה האשם סאפי א-דין, שנחשב למיועד לרשת את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. על פי דיווחים בלבנון, בהפצצה נהרגו תשעה בני אדם

פעילות חטיבת עציוני בדרום לבנון/דובר צה"ל

בכירים ישראלים מעריכים הערב (שישי) כי בבונקר שהופצץ בביירות אתמול שהה גם ראש המודיעין של חיזבאללה חוסיין הזיימה הידוע בכינויו "מורתדא". ידיעה זאת התפרסמה במקביל באתר אקסיוס.

מוקדם יותר הודיע דובר צה"ל שאתמול מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בביירות וחיסלו את מחמד רשיד סכאפי, ראש מערך הקשר של ארגון הטרור חיזבאללה. סכאפי היה מחבל ותיק בחיזבאללה, שימש כראש מערך הקשר משנת 2000, היה מקורב לבכירי חיזבאללה ובעל ניסיון וסמכויות רבות בארגון.

הריסות לאחר הפצצת צה"ל בביירות, 3 באוקטובר 2024. רויטרס
הריסות לאחר הפצצת צה"ל בביירות, 3 באוקטובר 2024/רויטרס

היעד העיקרי של התקיפה הישראלית אמש בביירות היה האשם ספי א-דין, יורשו המסתמן של של מזכ"ל חיזבאללה לשעבר חסן נסראללה. על פי דיווחים נוספים בלבנון, תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה של חיל האוויר. א-דין, בן 60, נולד בדרום לבנון, הוא הסמן המוביל את קידום הזהות האיראנית של חיזבאללה באופן שבא לידי ביטוי בטקסים ובפעילויות שונים.

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרי הזהיר את תושבי ביירות מפני מתקפה: "לכל מי שנמצא בבניינים המסומנים באדום כפי שמופיע במפה והמבנים הסמוכים להם בשכונת בורג' אל-ברג'נה - אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה", כך כתב ב-X (טוויטר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully