וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות צה"ל בלבנון: שחיקת חיזבאללה, קרבות מטווח אפס וההכנות לקראת יום השנה

עודכן לאחרונה: 4.10.2024 / 12:20

לפי הערכות חיל האוויר יחד עם אוגדות 98 ו-36 חיסלו כבר יותר ממאה מחבלים ביממה האחרונה. נחשפות נקודות חולשה אצל ארגון הטרור השיעי המהווות יתרון לצד הישראלי. בנתיים מוערך כי בתוך כמה שבועות יוכלו תושבי הצפון לשוב לבתיהם, ובצה"ל מתכוננים להסלמה אפשרית ב-7.10

פעילות חטיבת עציוני בדרום לבנון/דובר צה"ל

צה"ל פועל בו זמנית ברובע הדאח'ייה בביירות, הר דב, בעל בק, דרום לבנון וגבול לבנון-סוריה כדי לפגוע במחבלים, תשתיות טרור, וניסיונות להבריח אמצעי לחימה. בצה"ל מאשרים, כי אמש תקפו את מפקדת המודיעין הראשית בלב הדאח'ייה אך מסרבים להגיד מי היה שם בזמן התקיפה. כמו כן, בתקיפה אחרת חוסל ראש אגף התקשוב של חיזבאללה וכפועל יוצא יש פגיעה ביכולת לפיקוד ושליטה של הארגון.

בצה"ל אומרים כי יש מקומות כמו בכפרים בגזרה המזרחית והמערבית שרואים בהם "נקודות שבירה" של לוחמי חיזבאללה, שמתקשים להוציא התקפות ויש אזורים בהם קיימת "שחיקה" כמו בעיירה בינת ג'בל על רקע היקף הקרבות והתקיפות של צה"ל.

תשתיות זינוק לכוח רדואן

תשתיות היציאה של כוח רדואן לשטח מדינת ישראל נמצאות במוקד של כוחות צה"ל כדי להשמיד אותן, ובכך לפגוע בתוכנית כיבוש הגליל של חיזבאללה. לפי הערכות בצה"ל שתי האוגדות 98, 36 וחיל האוויר הרגו יותר ממאה מחבלים ביממה האחרונה.

כוחות אוגדה 98 פשטו על תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון; מפקד פיקוד הצפון: ״אנחנו נחושים - אתם מובילים". דובר צה"ל
כוחות אוגדה 98 פשטו על תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון; מפקד פיקוד הצפון: ״אנחנו נחושים - אתם מובילים"/דובר צה"ל

החזרת התושבים לבתיהם בביטחון

בצה"ל מעריכים כי פעילות אינטנסיבית של צוותי הקרב החטיבתיים בכפר ועיירה מול יישוב ישראלי בגבול תאפשר בהמשך את החזרת התושבים לבתיהם בביטחון. אחת הדוגמאות הם הקרבות והתקיפות בכפר קילא מול מטולה.

מצוקה של חיזבאללה

יש אזורים בלבנון שנמצאים במצוקה בגלל מחסור באמצעי לחימה. חיל האוויר מנע במספר מקרים ממטוסים איראנים לעבור ללבנון עם אמצעי לחימה. בצה"ל טוענים כי ציר הרשע מפעיל לחץ גדול כדי להעביר אמל"ח לחיזבאללה, ולכן בוצעו במרחב הגבול כמה תקיפות דרך המעברים. רק הלילה שתי תקיפות כולל מעבר תת קרקעי בין סוריה ללבנון. במקביל תוקפים אמצעי לחימה במבנים שנמצאים ברובע הדאח'יה בביירות ובבקעא.

תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות. רויטרס
תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות/רויטרס

חשיפה בשטח הלבנוני

חיזבאללה הציב סלעי דמה בתוכם מצלמות שעקבו אחר פעילות צה"ל ומוצבים בגבול לבנון. בצה"ל אומרים, כי היקף טילי הנ"ט והמטענים שנחשפו בכפרים הוא "חסר תקדים".

7 באוקטובר

בצה"ל נערכים לפיגועים שמתכננים חוליות חמאס באיו"ש וברצועת עזה ב-7 באוקטובר. צה"ל יגביר כוננות בהתאם. כמו כן, אמרו בצה"ל כי חיסול מפקד תשתית חמאס בטול כרם באמצעות מטוס קרב הם חלק מההיערכות מאחר והוא התכוון לגלגל פיגועים בציון השנה לטבח.

תגובה באיראן

בצה"ל אומרים שעל תגובה למתקפת הטילים האיראנית טרם הוחלט איך להגיב, באיזה מקום וזמן ובמקביל פועל צה"ל לעמוד במטרות המלחמה.

כוחות אוגדה 98 פשטו על תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון; מפקד פיקוד הצפון: ״אנחנו נחושים - אתם מובילים". דובר צה"ל
כוחות אוגדה 98 פשטו על תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון; מפקד פיקוד הצפון: ״אנחנו נחושים - אתם מובילים"/דובר צה"ל

לפי הערכה בצה"ל תוך כמה שבועות יהיה ניתן לדבר עם תושבים על חזרה לבתים באזורים מסוימים שמולם צה"ל טיפל בתשתיות טרור. לגבי חזרת הכוחות לישראל יהיה התהליך תלוי בהתפתחויות מדיניות.
כמו כן, אותרו תשתיות תת קרקע סמוך לגדר הגבול בין לבנון וצה"ל פועל לטפל בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully