וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב מוכנה לשלם מחיר כבד למען כיבוש בגדד"

1.4.2003 / 0:03

בכיר בצבא האמריקאי: נערכים לכך שהפלת סדאם תביא לנפגעים רבים; נמשכות ההפצצות בבגדד, כמה טילים פגעו בארמונו של קוסאי חוסיין; 200 חיילים עיראקים נהרגו בקרבות מדרום לעיר

בכיר בפיקוד המרכז של צבא ארה"ב בקטאר אמר אמש כי האמריקאים מוכנים לשלם "מחיר גבוה מאד" בכל הנוגע לנפגעים, כדי לכבוש את בגדד ולהפיל את נשיא עיראק, סדאם חוסיין. "אנו מוכנים לשלם מחיר גבוה, כי אנו מתכוונים להבטיח שהמשטר הזה ייעלם", אמר לכתבים הגורם הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם. "אם זה אומר שיהיו הרבה נפגעים, אז יהיו הרבה נפגעים". לדבריו, יש סימנים רבים לכך שסדאם הורה לאנשיו להשתמש בנשק כימי.

הוא ציין, כי ארה"ב משלמת מחיר על כך שלא סייעה למרד השיעים בדרום עיראק ומרד הכורדים בצפון, בתום מלחמת המפרץ בשנת 1991. "אנו נוןשאים באחריות מסויימת על מה שלא עשינו ב-1991, וזה מתבטא בשדה הקרב", אמר.

בבגדד נשמעו אמש קולות פיצוץ עזים. עדי ראייה דיווחו כי כמה טילים פגעו בארמון נשיאותי של אחד מבניו של נשיא עיראק, סדאם חוסיין, קוסאי. שלוש שעות לאחר מכן שידרה הטלוויזיה של עיראק תמונות של סדאם חוסיין, בניו ויועציו הבכירים בפגישה. בצילומים נראה עודאי חוסיין בפעם הראשונה מאז המלחמה.

הטלוויזיה העיראקית דיווחה כי בקרבות שניהלו כוחות הקואליציה עם משמר הרפובליקה דרומית מזרחית לעיר קרבלה, 80 ק"מ מהבירה בגדד, נהרגו 200 חיילים עיראקים ונפצעו ונשבו רבים אחרים. בקול ישראל דווח, כי הקרבות התנהלו אתמול בשעות הבוקר המוקדמות. במהלך הלחימה הפעילו האמריקאים טילים, ארטילריה, דיביזיה מוטסת ומסוקי אפאצ'י.

פאוול יצא היום לטורקיה ולבלגיה

במהלך יום אתמול מסוקי אפאצ'י להפציץ בקרבלה עמדות של דיביזיית "מדינה" של המשמר הרפובליקני. בסי.אן.אן דווח, כי האמריקאים השמידו כמחצית מהטנקים של הדיביזייה. בהינדייה התקיימו קרבות רחוב בין כוחות הקואליציה למשמר הרפובליקה. כוחות שיריון אמריקאים נערכים להתקדמות לכיוון בגדד בתוך כשבוע.

ליד העיר נסיריה נפצעו 3 חיילים אמריקאים מהם אחד באופן קשה. החיילים ניגשו לאמבולנס של הסהר האדום ואז חיילים עיראקים ירו לעברם.

האיחוד האירופי מקציב 327 מליון יורו לסיוע הומניטרי לעיראק. ירדן תיהיה צינור מרכזי להעברת הסיוע. עד כה העניק הארגון יותר מ-20 מליון יורו לסיוע לעיראקים. במקביל, 15 נציגים של הצלב האדום החלו לבקר שבויים עיראקים המוחזקים בידי כוחות הקואליציה. בסוכנות הידיעות איי.פי דווח, כי נציגי הארגון, אשר ביקרו באום קאסר, טרם קיבלו תשובה באשר לאפשרות לבקר את השבויים האמריקאים.

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, יצא היום לביקור בטורקיה ובבלגיה. לדברי פקיד בממשל האמריקאי, בביקורו בבריסל, ידון פאוול עם נציגי נאט"ו והאיחוד האירופי בתוצאות המלחמה בעיראק. הביקור באנקרה, מנגד, נועד לתקן את היחסים העכורים בין שתי המדינות, אשר נפגעו בעקבות סירובה של טורקיה לאפשר לאמריקאים להכניס צבא לשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully