וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ימינו של סינוואר: צה"ל מאשר שראש שלטון חמאס ברצועה - חוסל

עודכן לאחרונה: 3.10.2024 / 13:43

בתקיפה משותפת לפני כשלושה חודשים בעזה, חוסל המחבל רוחי משתהא, יחד עם המחבלים סאמח אלסארג' שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית של חמאס והמחבל סאמי עודה, מפקד מנגנון הבטחון הכללי של חמאס. משתהא היווה יד ימינו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר, ונחשב מהמקורבים אליו

רצועת עזה/יניר יגנה

דובר צה"ל ודוברות שב"כ אישרו היום (שלישי) כי בתקיפה משותפת לפני כשלושה חודשים בעזה, חוסל המחבל רוחי משתהא, ששימש כראש שלטון חמאס ברצועת עזה, יחד עם המחבל סאמח אלסארג' שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס והמחבל סאמי עודה, מפקד מנגנון הבטחון הכללי של חמאס.

בצה"ל מסרו כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין ושב"כ, את המחבלים שהסתתרו במתחם תת-קרקעי מבוטן ומצויד בצפון רצועת עזה, המאפשר שהיית בכירים ופיקוד ושליטה על הארגון לאורך זמן. המתחם נוהל על ידי בכירי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ושימש כמתחם שהייה של צמרת שלטון החמאס ובראשם משתהא.

למה הסיכול של רוחי חשוב ביותר ומהווה עוד מכה לציר הרשע וחמאס? רוחי מוגדר כאחד הקרובים ביותר לסינוואר, בתוך מעגל מצומצם של קבלת החלטות. הוא היה מעורב בחטיפת שליט ושימש כציר מרכזי בקבלת ההחלטות של חמאס בכלל. כמו כן, היה גורם קיצוני מאוד ובהתאם השפיע על המו"מ בנושא שו"ן בשנה החולפת - הוא הוגדר כראש ההנהגה המדינית שנותרה בעזה.

רוחי משתהא חוסל ברצועת עזה. דובר צה"ל
רוחי משתהא חוסל ברצועת עזה/דובר צה"ל

הסיכול המוצלח של בכיר החמאס רוחי מושתהא על ידי צה"ל ושב"כ מעלה לא מעט תובנות במערכת הביטחון. מתחילת המלחמה, סינוואר מתנהל כמבוקש בכיר ועסוק בבריחה והסתרה מהידיים הארוכות של השב"כ בניגוד למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שהתנהל לגמרי אחרת וראה את עצמו כמנהל המערכה נגד ישראל ולפיכך קיים הערכות מצב ונפגש עם מפקדים בכירים כדי לבנות תמונת מצב ולקבל החלטות על המדיניות ופעולות מבצעיות.

עוד ניתן להעריך כי סיכולו של רוחי מושתהא בכיר החמאס ואחרים בצמרת הארגון ומצבו של סינוואר שעסוק בבריחה ונתק מהסביבה מהווים אחת הסיבות לקיפאון במו"מ על החטופים.

לאחר תקיפת המתחם וחיסול המחבלים, בחמאס לא פרסמו את דבר חיסולם - זאת, כך מסרו בצה"ל, על מנת למנוע פגיעה מוראלית ותפקודית בפעילי הארגון, כפי שנהג בחיסולים אחרים. רוחי משתהא היה מוותיקי ארגון הטרור חמאס, בעל השפעה ישירה על אופן הפעלת הכוח של הארגון. רוחי היה מעורב בקבלת החלטות בעלות אופי צבאי תוך ששימש גם כאחראי השלטון ברצועת עזה, מחזיק תיק האסירים בלשכה המדינית של הארגון ולשעבר מחזיק משרד הכספים.

משתהא הקים יחד עם סינוואר את מנגנון הביטחון הכללי של החמאס, וריצה איתו עונש מאסר בכלא הישראלי. עד למלחמה היווה את הדמות הבכירה והמרכזית ביותר של הזרוע המדינית של חמאס ברצועת עזה, ולאורך המלחמה הוביל את הפעילות השלטונית של חמאס בעת שעסק בפעילות טרור נגד ישראל.
משתהא היווה יד ימינו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר, ונחשב מהמקורבים אליו ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully