וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא הנאשם בהצתות שוחרר למעצר בית - בשל טעות של הפרקליטות

עודכן לאחרונה: 2.10.2024 / 23:26

וליד בשיר, שמוכר כרופא מוערך ואב לארבע בנות, הואשם היום בסדרת הצתות ביערות הכרמל. למרות זאת, שוחרר למעצר בית. הפרקליטות ביקשה לערער על השחרור, לאחר שטענה כי הסכמתה ניתנה בטעות. אבל שוב שינתה את דעתה והרופא שוחרר

בווידאו: שריפה ענקית בשמורה הסמוכה למתקן אדם, הרי בנימין/צילום: כבאות והצלה לישראל , מחוז מרכז

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (רביעי) כתב אישום כנגד החשוד בסדרת הצתות ביערות פארק הכרמל וכפי שפרסמנו לראשונה, הנאשם הוא ד"ר וליד בשיר בן ה-60, רופא משפחה עם ותק של 40 שנה, תושב שכונת אחוזה בכרמל, לשם עבר מכפר כבול. כתב האישום מייחס לו הצתה אחת ביום חמישי ה-15 לאוגוסט וארבע הצתות ביום שני ה-19 לאוגוסט, אז נלכד. בני זוג עירניים מטירת כרמל שעברו ברכבם סמוך לכלא דמון, הבחינו בשריפה בצדו של הכביש וברכב בצדו השני של הכביש.

הם התקשרו למוקד 100 של המשטרה, ותוך כדי דיווח הבחינו בגבר יוצא מהשיחים ביערות ועולה לרכבו, ומיד אחר כך הבחינו בשריפה נוספת בצד בו חנה הרכב שלו. הם צילמו אותו ואת הרכב שלו, שוטרים הגיעו, ועצרו את בשיר. הם מסרו בחיפוש ברכבו נמצאו מצתים רבים ופיסות בד וכי כדף ממנו ריח שריפה. פקח רשות הטבע והגנים שקיבל אותו יום דיווחים על שריפות במסר מוקדים ביערות הכרמל סיפר אח"כ לשוטרים כי הבחין ברכבו של בשיר בשני מוקדי הצתה מבלי שהיו במקום כלי רכב אחרים. תחנת נשר חקרה את הפרשייה ובתחנה הפקח זיהה את בשיר כמי שהיה ברכב.

ד"ר וליד בשיר, רופא מוערך ונורמטיבי לכל הדעות, נשוי למורה מוערכת, אבא לארבע בנות אקדמאיות, בת אחת רופאה בביה"ח שערי צדק, שלוש האחרות מהנדסות בוגרות טכניון, לא ממש נתן הסבר למעשים החמורים. בתחילה הכחיש את המיוחס לו אך בהמשך הודה וטען כי היה "מבולבל" וביצע אותם בהיותו עצבני. בהמשך אמר כי אינו זוכר את המעשים וכי "יכול להיות שעישנתי סיגריה וזרקתי". סנגוריו שוב ושוב ניסו לטעון לרקע פסיכיאטרי, אך בבדיקות פעם אחר פעם מאז יום מעצרו הוא נמצא כשיר.

ד"ר וליד בשיר. 2 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ד"ר וליד בשיר. 2 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה בכרמל דצמבר 2010. AP
שריפה בכרמל. ארכיון/AP

התובע עו"ד ענאן ג'אנם מפרקליטות מחוז חיפה טען כי המעשים המדוברים מקימים חזקת מסוכנות ובמקביל להגשת כתב האישום ביקש את הארכת מעצרו של ד"ר וליד בשיר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. אלא שזה היה "בכאילו" גם אם היום טענה התובעת עו"ד גדיר ברהום בבית המשפט כי "אנו כפרקליטות, רואים בו תיק חמור" וכי "המסוכנות זועקת". אחרי בירור נאלצה להודות כי ניתנה הסכמה לשחרור, אבל מדובר ב"טעות אנוש" בפרקליטות מחוז חיפה. "לא נכון לתקן טעות בטעות", טענה התובעת. מאוחר מדי. שלשום, בדיון בבית משפט השלום בחיפה, בתמורה להסכמת עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י להארכת המעצר בפעם הרביעית, כבר נתן רס"ב אדי קנטרוביץ' בשם משטרת ישראל את ההסכמה לשחרורו של הרופא-החשוד-בהצתות, לחלופת מעצר, לכשיוגש כתב האישום.

השופט דניאל פיש כיבד את התחייבות המדינה על רקע "מכלול השיקולים לרבות ההסכמה של המדינה שניתנה קודם לכן, שלא ברור לי באיזו מין טעות מדובר". הוא נעתר לעורכי הדין אולמן וסרוג'י והורה על שחרורו של הרופא-נאשם למעצר בית ובערבויות כספיות תוך שהוציא כנגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ.
לבקשת הפרקליטות, עיכב השופט פיש את ביצוע השחרור בשלושה ימים לבקשת הפרקליטות לצורך הגשת ערר. אבל שעה קלה אחר כך כבר הודיעה פרקליטות כי ערר לא יוגש. הרופא שוחרר.

  • עוד באותו נושא:
  • הצתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully