וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: מתנגד לתקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין של איראן - נטיל סנקציות

עודכן לאחרונה: 2.10.2024 / 20:11

מנהיגי ה-G7 כינסו דיון על התגובה הבינלאומית לתקיפה. סגן שר החוץ האמריקני קורט קמפבל הצהיר כי "לא רק ישראל שוקלת כיצד להגיב - אלא גם ארה"ב", אך הבהיר שהממשל מודאג מעימות מתמשך בין ישראל לאיראן שיפגע באינטרסים אמריקניים

יירוטים בנגב/על פי סעיף

ארה"ב ומעצמות המערב דנות בהטלת סנקציות חדשות נגד איראן בתגובה למתקפת הטילים נגד ישראל, כך נמסר מהבית הלבן. סגן שר החוץ של ארה"ב קורט קמפבל אמר במהלך אירוע במכון מחקר בוושינגטון כי ארה"ב תומכת בתגובה ישראלית נגד איראן, אך מודאגת מכך שהאזור יידרדר לעימות רחב וממושך שיפגע באינטרסים האסטרטגיים של ישראל וארה"ב.

למה זה חשוב:

  • ממשלת ישראל וממשל ביידן קיימו ביממה האחרונה התייעצויות לגבי אופי התגובה למתקפת הטילים האיראנית. קמפבל אמר כי "לא רק ישראל שוקלת כיצד להגיב - אלא גם ארה"ב".

מה הם אומרים:

  • "צריך תגובה שתשלח מסר לאיראן ומתקיימים דיונים בנושא, אבל כמה שתגובה כלשהיא נגד איראן חשובה, צריך להכיר גם בכך שהאזור נמצא על הקצה ויש חשש רציני מכך שזה לא יהיה אירוע יחד של חילופי אש, אלא יהפוך ללחימה מתמשכת (בין ישראל לאיראן) שתפגע לא רק באינטרסים אסטרטגיים של ישראל אלא גם של ארה"ב", אמר סגן שר החוץ האמריקני קמפבל.
  • מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ביידן דן עם מנהיגי מדינות ה-G7 על תיאום התגובה הבינלאומית למתקפה האיראנית נגד ישראל, כולל האפשרות להטיל סנקציות חדשות נגד איראן. "הנשיא ביידן ושאר המנהיגים שהשתתפו בשיחה גינו את המתקפה האיראנית. הנשיא ביידן אמר שארה"ב תומכת בישראל באופן מלא ומחויבת לביטחון ישראל", נמסר מהבית הלבן.
  • ביידן נשאל בשיחה עם כתבים האם הוא תומך בתקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין של איראן ואמר: "התשובה היא לא".
  • ביידן הוסיף: "אנחנו נדון עם הישראלים לגבי מה הם מתכוונים לעשות. כל מנהיגי ה-G7 מסכימים שיש לישראל זכות להגיב. אנחנו נותנים להם עצות. אני אדבר עם ביבי יחסית בקרוב".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יירוטים בנגב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המתקפה האיראנית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק  24 בספטמבר 2024. רויטרס
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק 24 בספטמבר 2024/רויטרס

תמונת המצב:

  • הנשיא ביידן קיים ביום רביעי שיחת ועידה עם שאר מנהיגי מדינות ה-G7 - איטליה, גרמניה, צרפת, בריטניה, קנדה, יפאן והאיחוד האירופי - כדי לדון במתקפה האיראנית נגד ישראל.
  • מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה גם היא לבקשת צרפת וישראל כדי לדון במתקפה. שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר בישיבה כי ההשלכות עבורא איראן יהיו חמורות בהרבה ממה שהיא משערת.
  • "אנו דורשים שהמועצה הזו תכריז על סנקציות משתקות נגד איראן. יש להכריז על משמרות המהפכה ארגון טרור. המדיניות של איראן מוכתבת על ידי האייתולה חמינאי שתחת כהונתו איראן הפכה יותר תוקפנית ורצחנית", אמר דנון.
  • שגריר איראן באו"ם אמר במהלך הישיבה כי ישראל דוחפת את האזור לקטסטרופה והדגיש כי הדרך לבלום את ההסלמה היא לעצור את המלחמה בעזה ואת ההתקפות על לבנון.
  • השגריר האיראני אמר כי מתקפת הטילים על ישראל היתה תגובה "מידתית ומוצדקת" מצידה של איראן והדגיש כי אם ישראל תגיב למתקפה יהיו לכך השלכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully